Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1174 ggr
mikkan01
0

Går ner men syns inte..?

Jag har gått ner från 78,5 kg till 70 kg… ingen större viktminskning direkt men det är ju på god väg i alla fall.
Det som stör mig lite är att det bara syns på vågen?
Har inte orkat måtta eller så men om man kollar ex. med kläderna så borde det ju i alla fall sitta något lösare? Sitter exakt lika tight som innan… 
Nååååågot borde väl synas? Förstår inte 🤔

~mikkan

Zureel
1

Kan se 2 anledningar till det antingen så har du gått ner mest muskler och de väger mer än fett eller så kan du främst blivit av med fett mellan organen vilket skulle vara bra då det kan vara farligt.

mikkan01
0

Muskler vetesjutton om jag gått ner, rör på mig lika mycket som tidigare men har aldrig riktigt tränat. 😛 Hade det varit det sistnämnda skulle det ju vara super…ska ner 10 till så jag hoppas att det börjar synas snart 😃

~mikkan

[Tassy]
0

Det tar ibland ett bra tag innan det syns. Troligen är det som #1 säger att det är mellan organen det har försvunnit. 

För mig går det i perioder, ibland syns det bara på vågen, sen kommer det ett hack när kroppen plötsligt har format om sig och jag tappar nån cm här och där. Emellan står det helt still. Dom 10 första kilona upplevde jag att det inte syntes ett smack! Sen gick det fort och omgivningen började också se det och kommentera.