Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 5520 ggr
Exoticas
0

Viktminskning under graviditet!

Hur kan jag på bäst sätt minska i vikt under graviditeten? 

Spyr varje dag av illamående, spydde av allt jag åt fram till vecka 20 vilket fick mig att gå ner i vikt. Nu vill jag dock göra det på en hälsosam nivå!

Vill väldigt gärna inte börja gå upp i vikt på övriga kroppen utan nöjer mig med magen ;)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Ary
2

Det är inte bra för barnet om du går ner i vikt under graviditet. Det frigörs gifter från fettet din kropp bryter ner under viktminskning. Du kan däremot försöka att äta varierat och nyttigt, minska ner på kakor, bröd pasta etc om du nu äter det och äta protein, grönsaker och rotfrukter i många färger och bra fett som smör, avokado.

Exoticas
0

#1 Det hade jag ingen koll på, jag var jätte orolig när jag började tappa vikt under grav men min mor sa till mig att det bara var bra och att inte bebis tog skada. Men då ska jag självklart undvika viktminskning och fokusera på att vara hälsosam! =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

[Devya]
1

Det är aldrig bra att försöka gå ner i vikt medans man är gravid. Det kan skada barnet på många olika sätt.

Gå ner i vikt kan du fokusera på efter att du har fött barnet. Sedan är det alltid bra att tänka på att äta nyttigt.

Ary
1

De första månaderna är ingen fara, då har fostret gulekroppen, en egen matsäck, så bebisen tar inte skada, naturen har väl räknat ut det ganksa bra. 🙂När den tar slut vilket väl är ungefär då illamåendet brukar ta slut så får fostret näring av modern via moderskakan som tyvärr inte kan filtrera bort precis allt som inte är bra därför det spelar roll vad man äter.

Jag skulle äta lowcarb för att inte rasa upp, mellan 100 kolhydrater om dagen typ om inget illamående. Det tillåter så mycket grönt du vill, en frukt eller 2 och lite bröd, kanske med lite mer fibrer än vitt bröd, havregryn, mjölkprodukter och ligga lågt med pasta och det andra jag nämnde. Att äta mycket kolhydrater kan underhålla ett sockersug.

[Missya]
0

Kan säga som så att efter mitt andra barn så vägde jag 3 kg mindre efter förlossningen än vid invägningen. Vägde från början 75 kg gick upp till 83 kg och när jag kom hem efter förlossningen så stod vågen på 72 kg.

Tror de har att göra med att jag under graviditeten var ganska aktiv hela tiden med att jag cykla till jobbet, till mvc mm. Dessutom var jag emellanåt även och träna på gymmet.

Annars åt jag som vanligt.

Karmatarerskanise
1

En del går ned i vikt i början av graviditet. Men sedan är det meningen att man ska gå upp i vikt för barnets bästa. Absolut inte banta.