Tvära kast
Jag har slutat att räkna kalorier för det är verkligen inte bra för mig. Andra kanske klarar av det men inte jag. Iaf så har jag sedan något år sedan ätit LCHF light/mini/eller vad man kan kalla det. Inte strikt med andra ord.
Frukost:
2 yoghurtburkar á 150 gram (med smak)
En kopp te med LF mjölk
Några skivor pålägg (ost/skinka/kalkon)
Lunch:
Protein (kött/fisk/fågel)
Sås
Ev. grönsaker (frysta wokade)
Middag:
Samma som lunch
Äter ingen potatis förutom pulvermos (hemskt jag vet men det blir som tur var inte så ofta), äter ingen pasta. Ibland äter jag ris.
Kan ta en fika ibland.
Äter ingen godis och överdriver inte mitt läskintag. Förr blev den en stor flaska per kväll och nu kan jag ta en liten burk ibland. Råkar jag äta några godisbitar (visste om det för minnet är sjukt dåligt) så fortsätter jag inte utan fortsätter som det var innan. Känner inget sug efter varken läsk eller godis. Har gått 22 dagar sedan jag slutade med godis och lite färre dagar med läsken.
Har gått ner från 101.3 till 97.9. Har hittat en "ny" aktivitet som jag började med igår.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Vad kul att du hittat en metod som passar för dig 🙂 hoppas de goda resultaten fortsätter.
Tack. Skypade med flickorna igår och jösses vilka kinder jag har och att jag är rund i ansiktet. Inte bra alls.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Just det, jag glömde skriva att jag äter kvällsmål också. En skiva bröd, en burk yoghurt och te med mjölk. På mackan har jag LF margarin (tunt) och pålägg som frukostalternativen.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#0 Något du borde kolla, om du inte redan gjort det, är om den smaksatta yoghurten är sockrad på något sätt. Oftast är de det.
Sedan har jag ett tips till dig. Slopa margarin och använd istället äkta smör. Försök om du vill och kan att hitta ett lågkolhydratalternativ till bröd (inte de man kan köpa i affären, de är allt som oftast bluffprodukter, utan de man lätt kan göra själv hemma).
Lycka till!
Tack jag vet att de smaksatta är sockrade. Gillar inte vanilj eller naturell. Att blanda ner egen sylt är lika dumt som att köpa smaksatta. Att blanda ner bär känner jag smaken av den naturella yoghurten ändå så det får bli så här. Du läste nog inte riktigt vad jag skrev. LF=laktosfattig eller laktosfri vilket INTE finns i smör därav margarinet. Sånt bröd finns inte här på Åland vilket är synd. Äter endast en skiva om dagen så det kanske inte gör något.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#5 Smör är väldigt laktosfattigt. Det är inte helt laktosfritt, men det innehåller väldigt, väldigt lite laktos.
"Smör och margarin innehåller 0,1-1 g laktos/100 g och är generellt sett väl tolererade."
Källa:
http://www.fragadietisten.se/naringslara/smor-vid-laktosintolerans
Hur kan den det när det är gjord på mjölk. Smör skall ju vara "rent" så varför spjälkar man då den? Måste få berätta att de börjat med Becel här på sjukhuset. Tror dom att vi har högt kolestorol (stavning?).
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#7 Smör är gjord av kärnad grädde och salt.
Låter som du får i dig ganska mycket kolhydratet ändå om du äter bröd och sockrade yoghurtar och dricker läsk ibland. Så vet ine ens om det är LCHF light.
Men självklart en förbättring om du äter mycket mindre än innan och det verkar ju fungera för dig :) Kör hårt!