Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: bantningsmetoder-och-preparat
Läst 26048 ggr
Nevina
100

Weight Loss bantningspiller?

Hej. Min pojkvän har köpt ettbantningspiller som heter Weight Loss och hoppas på att gå ner i vikt av det. De kallar det för kosttilskott och säger satt det bara är naturliga ingredienser. Men så säger de om allt nu för tiden.. Här är en länk: http://pkx4.medicalnewsreporter.com/

Kan detta verkligen funka? Jag är väldigt skeptiskt till bantningspiller då jag hört många dietister och läkare som sagt att sådant inte fungerar. Jag har dessutom hört skräckhistorier om bantningspiller som innehåller bandmask och annat otrevligt. Oavsett känns det inte som att bantningspiller borde vara så hälsosamt..

Jag har försök googla för att hitta någon som provat Weight Loss, men fick inte fram något. Finns det någon här som har testat? 

Tack på förhand!

Karmatarerskanise
0

Såvitt jag vet finns det inga bantningspiller ute på marknaden som är lagliga eller receptfria som fungerar. Utan det är helt enkelt bra kost och träning som gäller.

Det där med bandmask var väl ingen hemlig ingrediens? Har för mig att folk visste att det var det som stoppade i sig.

ManU77
1

Det är bra kost som gäller, tyvärr. Genvägar med piller fungerar dåligt, annars hade i princip alla använt dem. En del av dem kan ha otäcka biverkningar också.

Träning kan man må bra av, men i viktminskningssyfte har det dålig effekt. OM man vill träna ändå är styrketräning att föredra framför konditionsövningar som t ex cykla eller springa. Styrketräning bygger muskler som även i vila kräver energi, medan konditionsövningar kräver en sådan enorm mängd träning för att ge någon som helst effekt och det dessutom i onödan sliter på kroppen. En annan fördel med styrketräning är att det ger bättre insulinsensitivitet i muskulaturen, vilket för en överviktig person är jättebra.

Nevina
2

Tack så mycket för era svar! 🙂 Men allt det där vet jag redan och jag har aldrig trott på bantningspiller.

Det jag undrade över var om någon här har erfarenhet av just dessa piller i och med att min pojkvän ska börja ta dem. Det hade varit intressant att få höra från de som tagit dem om de mådde bra eller dåligt av tabletterna, om de fick några biverkningar osv. Och sedan kanske om de funkar eller inte, vilket jag antar att de inte gör. Någon som har testat?

Karmatarerskanise
0

Heter tabletter verkligen Weight loss? Hittar ingen information.
Länken du lade in är helt oläsbar för mig som är svensk.

Nevina
0

#4 Ja, de heter Weight Loss. Länken fungerar alldeles utmärkt för mig.

Karmatarerskanise
3

Länken är på Polska, all text står på polska på sidan du länkar till.

Nevina
0

#6 För mig står det på svenska. Denna länken leder till samma artikel: http://www.bli-smal.se/ Fungerar den för dig?

Karmatarerskanise
0

#7 Den länken fungerade ja :)

Karmatarerskanise
0

Typisk lurendrejannons enligt mig.

Har sett många sådana och det som avslöjar det är
"Steg 1:Testa preparatet Weight Loss.
Använd dig av denna länken för att få preparatet för ett nedsatt pris och med kostnadsfri leverans.

Erbjudandet är giltigt till och med: Tisdag, 9 April, 2013"

När datumet har gått ut förlänger dom det.
Allt verkar så bra i artiklarna, men ärligt, om det var så revolutionerande så hade väl varenda människa vetat om det idag.
Man måste tänka logiskt, jag vet hur lätt det är att välja hoppet på piller.

Nevina
0

#9 Haha Ja, klart att de förlänger datumet för erbjudandet, så gör de ju alltid för att få en att köpa det direkt.

Jag förväntar mig inte att tabletterna ska fungera, jag vill som sagt höra folks erfarenheter av dessa piller, då min pojkvän ska börja ta dem och jag är rädd om honom.

Karmatarerskanise
0

Jag hittar tyvärr inga sidor som recenserar pillerna. Sidor med riktiga människor då. Hoppas dom inte innehåller något dåligt.
Säg till killen att sluta direkt om han känner att hjärtat påverkas.

Är tyvärr inte säkert att  vi har någon medlem som har testat dom.

Nevina
0

#11 Nej, jag hittade inte heller det. Japp, det ska jag göra.🙂  Jag kommer vaka över honom som en hök!

Denna kommentar har tagits bort.
Jagebest
16

TS, Hur har det gått med pillerna hittills? Ser man några effekter?

Vet att det har gått en kort tid men de "lovar" ett resultat på tio kg på en månad så det borde synas redan nu (:

Nevina
0

#14 Han hämtade ut dem för några dagar sedan bara, så jag vet inte ännu.

maerli
5

Sidan är fejk och produkten är antagligen effektlös eller farlig.
Jag kan säga att sidan är en fejksida på grund av flera orsaker, dessa är de första 4:a:

1. Sidan har "pkx4" i början av url:en… kom igen…

2. Sidan skall försöka se ut som en medicinsk nyhetssida. Det går inte att nå en annan artikel eftersom det inte finns några länkar som inte går till "weight loss". Detta är hela sidan, inte en artikel från sidan.

3. Skriv en kommentar på sidan så dyker den upp. Skriver du dock en ny kommentar så ersätts din första. Din kommentar sparas som en cookie men går aldrig ut på nätet. 

4. medicalnewsreporter finns inte som ett företag i registret. 

Eftersom sidan är  fejk, gjord av företaget som säljer produkten så är det en stor sannolikhet att produkten inte har någon effekt eller är rent farlig. Ett företag som använder sig av ett sådant sätta att sälja sin produkt är inte ett seriöst företag. 

Var försiktig på internet, speciellt om de vill ta betalt från er. Är det inte en sida som du vet står framför ett seriöst företag så kolla upp sidan och sidans ägare innan du skriver in dina uppgifter. Se vad andra säger om sidan och var KRITISK.

Speciellt om produkten du köper från ett oseriöst företag är något som du skall stoppa i kroppen så går det röda varningslampor! Ta dem inte!
Det är beställt från internet så det kan vara cyanid för allt ni vet!

Jag vet att det jag säger är självklart för de flesta men eftersom dessa sidor fortsätter att finnas så måste det finnas många som går på dem.

Till Nevina: Be din pojkvän hålla koll på sina transaktioner för att se om det är några mystiska utgifter som han inte gjort. Betalade han för pillren direkt på sidan så finns det en chans att kortnumret har vidarebefordrats till andra.

maerli
0

Tips för att undvika att förlora pengar på blåsningar är att aldrig betala någonting på en sida som du hittat igenom en annan sida igenom en annons som har väldigt låg produktions nivå. Om du kunnat göra annonsen själv i paint (om du inte är en designer själv) så är företaget med stor sannolikhet fejk. 

Detta gäller stark om det gäller bantning, skönhetsprodukter, parfym som gör dig mer attraktiv för det motsatta könet, förstora din penis eller blinkande windows 95 fönster som säger att du har vunnit en massa pengar…

Skicka heller inte pengar till en afrikansk prins som behöver pengar och lovar dig makt och rikedom…

Var bara försiktig!

Karmatarerskanise
3

Glöm nu inte arvet man får från den afrikanska kvinnan som vill att man svarar fort som tusan eftersom det är viktigt med pengarna ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Nevina
1

Ja, jag gillar inte alls detta, jag tycker inte att sidan ser det minsta seriös ut och jag tror inte på bantningspiller.. Men min fästman gör som han vill.. 😕

#17 & #18 Hahaha den hade jag inte hört innan! Hur kan en prins/kvinna som inte har pengar ge någon rikedom? 🤔 Det lät ju oerhört logiskt! *facepalm*

Nevina
15

Här kommer en uppdatering:

Min pojkvän upplever att han fått minskad aptit och minskat sötsug av tabletterna. Han blir mätt fortare och det går längre mellan måltiderna innan han blir hungrig. Dock inte så att det går till överdrift. Han tycker att tabletterna fungerar.

Sarasify
0

Blev så intresserad av att veta mer om dessa tabletter, vad roligt att din pojkvän hittills är positivt inställd. Vore definitivt roligt att veta om de håller vad de lovar. Jag kommer följa tråden och dina uppdateringar! =)

jesica.mi
0

hur går de med pillerna? funkar de?  har din pojkvän tappat någon vikt? :)

Nevina
0

Han säger att de gör skillnad och jag ser skillnad på honom. Jag har dock ingen koll på antal kilo.

Karmatarerskanise
0

24 och han har inte ändrat kosten och matvanor eller börjat träna?

Nevina
0

#24 Nej. Tränar gör han, men på precis samma sätt som innan han började med tabletterna.

Karmatarerskanise
0

Du har inte koll på vikten säger du. Har ni mätt då?

Nevina
1

#27 Han säger att han vägt sig och gått ner, jag har inte frågat hur många kg. Jag tror heller inte att han skulle vilja att jag skrev ut det här. Om han har mätt vet jag inte, men jag kan se skillnad på honom iaf. Inget drastiskt, men det är skillnad.

elin_123
6

hej, jag har också precis börjat med Weight Loss. Vägt och mätt mig innan så kan återkomma med resultat (om de blir några såklart). Fortsätter som vanligt med bra kost och motionera.

Nevina
2

#29 Du får gärna uppdatera oss här i tråden om du vill! 🙂 Min fästman vill inte att jag ska skriva siffror och så här..

JHLL
4

#30 Man behöver ju inte skriva hur mycket han väger utan du kan ge oss en viktminskning. Tex vecka 1: -3 kg. Då ger du inte ut hans vikt. 😉

elin_123
0

Har kört sen i tisdags nu, inga biverkningar. Känner inger sötsug (ovanligt för mig) och blir mätt mkt fortare. Har gått ner ca 2 kg

Nevina
0

Vad kul att det fungerar för folk! 🙂 Jag fick ett meddelande från en tjej som testat tabletterna och gått ner 5 kg på några dagar.

Karmatarerskanise
0

#33 Vad innebär några dagar? Man måste vara väldigt kritisk till sådant.
5 kg är väldigt mycket att gå ned på en vecka, och såvitt jag vet finns det inga piller som inte stjälper hälsan som kan göra så.

Försäljare brukar skriva meddelanden till en om hur bra vissa preparat är.

[Majbot]
0

#34 Garanterat vattenvikt och eventuellt muskler

Nevina
1

#34 Mjo, jag har fått ännu ett meddelande från denna tjej, men då hade hon ändrat antal kg och dagar.. Dessutom hade hon inte gjort några inlägg någonstans.. Så det var nog inte på riktigt.

Annso_
0

Har provat dessa och fick hjärtklappning, slutade tvärt och har folk i min umgängeskrets som vart med om samma sak..den drastiska vikten som folk går ner är vätska….

Nevina
0

#37 Nej, vad hemskt! Min pojkvän har inte råkat ut för det, som tur väl är.

Mix
0

Idag började jag med att äta tabletterna!:) så nu ska vi se om set hjälper, ska även börja äta hälsosammare kost och börja små träna. Ni kan följa min viktresa på mitt inlägg jag gjort :)

Karmatarerskanise
2

39 fast om du ändrar kost och livsstil är det ju säkerligen DET som påverkar vikten, inte pillerna. Varför inte börja med dom förändringarna?

[Majbot]
0

#40 Word

Mix
0

Jag vill bara testa för skojs skull, vissa påstår att dom funkar andra inte

Karmatarerskanise
0

#42 Fast du kan ju inte säga att pillerna fungerar ven om du går ned i vikt, eftersom det likaväl kan bero på kosten.

Nevina
5

#42 Jag skulle också föreslå att du testar att äta hälsosammare och träna utan att ta tabletterna och se om det ger resultat. Men om du nu vill testa tabletterna för att se om de fungerar så kan du såklart göra det, men då skulle jag föreslå att du gör det utan att ändra kost och träning. Annars vet du ju faktiskt inte om tabletterna ger något resultat alls. Det känns som bortkastade pengar. Men du gör såklart som du vill.

elin_123
0

Har gått ner ungefär 3 kg sammanlagt på 2,5 v med tabletterna, alltså inte så många kg. Men har minskat i "omkrets" på flera ställen, så kommer fortsätta att äta ett tag till. Blir mätt mycket fortare och som jag skrev tidigare så försvann sötsuget direkt.

Nevina
0

#45 Vad härligt!! 😃Uppdatera oss gärna i fortsättningen med! 🙂

Mix
1

Ja kan ju testa o äta o röra mig som ja bruka o se om de blir resultat om inte så skiter jag i tabletterna och börjat äta o träna bra istället :)

Nevina
0

#47 Det låter bra! 🙂

tissepersson
0

Har inte hört om det här pillret, men länken du skickar är definitivt en bluffannons och själva produktsidan är också suspekt. Viktvägvisaren har en bra artikel om bluffreportage för bantningspiller här: varning för bantningspiller

jesica.mi
1

hejhej!
Jag, likt många andra faller lätt för reklam och annat struntprat.
vilket ledde till att jag köpte dessa tabletter. Kan säga att de är helt värdelösa. (haha really tänker ni..)

som sagt, utan att motionera mer, eller ändra mina matvanor gick jag inte ner ett enda kilo.  Sen så verkar det ju som om det fungerat för andra, kanske beror på från person till person.
Men till er där ute som funderar på o köpa dessa tabletter, så avråder jag er starkt. Ni kan lika gärna slänga 300 kr i sjön :)

äta rätt o motionera är den enda lösningen!