Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: kost
Läst 1588 ggr
[Qeeze]
0

Välja mellanmål! HJÄLP!

Hejsan! Skulle någon här kunna hjälpa mig med ett svårt val? 

Jag är ju ute (som nästan alla nuförtiden) att vara nyttig. Min dietist har nu gjort i ordning en plan och nu ska jag välja ett mellanmål som jag ska börja äta. Självklart vill jag ju ha det som är nyttigast, (INGET MER FETT PÅ MIN KROPP TACK!) Alltså, vilket förslag är bäst för viktuppgång/platt mage?

MELLANMÅLEN LYDER:

1. En skiva mjukt bröd med smör och ost och ett glas Mjölk/Juice/Nyponsoppa

2. En risifrutti med Mjölk/nyponsoppa/juice

3. Två hårda smörgåsar m smör & ost samt Nyponsoppa/mjölk/juice

4. En skål med yoghurt, banan , Musli/havrefras/branflakes (Dricka: Vatten/ te)

Snälla behöver eran hjälp!

ManU77
1

#0 Inget av det.

Samtliga alternativ innehåller, i mitt tycke, för mycket kolhydrater.

Risifrutti är packad med socker, nyponsoppa och juice likaså, bröd (oavsett om det är hårt eller mjukt) är inte heller bra. Yoghurt (naturell fullfet variant) och en banan (eller en halv) kanske kan vara ok, men i så fall utan müsli, havrefras eller branflakes.

[Qeeze]
0

#1 okej, men är tvungen att ha musli, havrefras eller branflakes… Vad är bäst då?

ManU77
0

#2 Förmodligen en hemmagjord müsli. Det finns rätt hyggliga recept att finna på nätet. Vi har gjort sånt nån gång, men jag kommer inte ihåg receptet.

Får man fråga varför du måste ha nåt i yoghurten?

RobinEH
0

Om du ger din definition av vad som är "nyttigt" så skall det nog gå att ge dig råd. 

Vad är det för dietist du talat med förresten? Det verkar snarare som att denne vill få dig att öka i vikt.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Majbot]
0

Väldigt mycket onödigt socker i alternativen ovan. Instämmer med #4 :o

Chestnut
0

Låter som att din dietist vill att du ska bibehålla din vikt/kanske öka lite i vikt?

Välj det mellanmål du tycker verkar godast och håll dig till dietistens matplan, de är utbildade och vill förmodligen bara ditt bästa.

Med vänliga hälsningar
Chess

Karmatarerskanise
0

Du ska lyssna på dietisten, för du har ju fått en plan som tydligen ska passa dig. Det vekrar ju inte vara viktminskning ni är ute efter,-

Hur gammal är du?

[Tassy]
0

Följer du ett matschema? det verkar som om du kanske har fått ett schema för att komma ur en ätstörning?

[Qeeze]
0

Det stämmer, men jag vill veta vilket av dessa alternativ som är nyttigast bara för att jag ska känna mig bättre.

Karmatarerskanise
0

9 det är bättre du väljer det du är sugen på om detta är mat för att du ska bli fri från en ätstörning.

[Tassy]
0

jag hade valt naturell yoghurt 3% fett, skivad banan och en halv deciliter paulúnmüssli (en portion enligt paketet). Det är enligt mig det bästa alternativet. Jag äter det själv ibland till frukost eller mellis.