Dagens mat
Tänkte att man kunde här skriva vad man har ätit/druckit under dagen, så man får det svartt på vitt. Inget fuskande, har man ätit ex godis, skriv det.
Sen kan man komenterar och hjälpa varandra, ex ge tipps på vad man kunde ha gjort i stället.
kissmekate.blogg.se

Jag börjar:
Kl 06:20 Ett halft glas cola.
Kl 07:40 En kopp te med honung och mjölk (endast för jag har ont i halsen, avskyr te annars), två skivor mörkt bröd med ost.
12:00 : En egengjord sallad med isbergssallad, purjo, pakrika, majs, tomat soja bönor, kikärtor, matvete och 25 g feta.
16:00 En kopp te med honung.
20:00 En talrik med lättfil och k special flingor, en litet bröd(rågbulle) samt ett glas cola.
Tot under dagen 1 liter vatten
(Vet att colan inte är bra, men så behövligt….)
kissmekate.blogg.se
Det låter som alldeles för lite mat, tycker jag…
Du glömde middagen! :)

Mitt tips är att äta mer "riktig mat". Mer protein och fett, mindre socker.

Jag vet att jag äter "dåligt" alltså fel sorts "mat", men jag har ingen fantasi på vad jag ska äta (och det ska gå fort…)
I dag så ser det ut så här:
06:20 Standard halva colaglaset.
07:40 Vitt(tyvärr) bröd, 2 skivor med ost, ett glas vatten.
12:00 Sallad av samma sort som igår.
15:40 Ett äpple
Tot under dagen 1 liter vatten
Det är var jag har ätit hittils, men vad jag vet är:
ca 19:00 2, 5dl orientalisk soppa (från kelda).
Sen har jag köpt 50 g paranötter och en chokladrulle (74 g), men det får vi se om jag äter.
kissmekate.blogg.se

Risken är ju att du bryter ner dina muskler, eftersom du knappt får i dig något protein. Är du vegetarian? Om du äter ägg så är det ju en väldigt bra proteinkälla och det går att variera på många sätt. :)

#6 ok, det är ju inte bra 
Jo, jag är vegiterian, men äter mejeriprodukter som ägg.
kissmekate.blogg.se

Okej, dagens matintag da!
Frukost/lunch (vaknade inte forrens halv 1): Bacon med aggrora och broccoli och ett stort glas mjolk
Mellanmal: En halv diet Coke
Middag: En halv oxfile med broccoli och lok. skulle ha gjort graddsas till men hade glomt att kopa gradde :/ Ett stort glas tranbarsjuice till det.
Inte varldens basta dag i matvag, men men.
Och Killen; ga in pa Kolhyrater.ifokus och sok pa agg sa kommer massor av agg-recept upp! :)
// Amanda
Idag har jag slarvat en hel del av olika anledningar
Frukost naturell yoghurt med hemgjord GI- Müsli + kaffe
Förmiddagsfika: smörgås med ost + gurka + kaffe
Lunch grov dinkelgröt med fikon och gammeldags mjölk
Eftermiddagsfika smörgås med leverpastej och gurka + kaffe
Middag pizza (men med tanke på att jag bara äter sånt skräp runt 3-4ggr/år kan det väl vara OK ibland, det blev lite sisådär med kvällsmat när man suttit större delen av kvällen hos veterinären med hunden, misstänkt livmoderinflammation hon fick vara kvar där)
Det är bra att skriva ner på ett block hemma vad man äter under dagen, och vara helt ärlig med sig själv. Det är inga andra som man ska försöka "lura" utan det är bara en själv som blir drabbad.
Om alla skulle skriva här skulle det bli väldigt långt inlägg alla äter efter olika metoder och dieter.Men det kan vara bra att få lite råd och tips av andra som också kämpar.
När jag började hos min coach att försöka gå ner i vikt såg hon att jag helt enkelt åt för lite mat och för lång tid emellan målen.
Jag fick skriva ner allt jag stoppade i mig och efter någon vecka då blev det lite "skämmigt" att skriva att jag hade ätit godsaker som jag inte skulle och jag slutade att äta det. Jag drog även ner på min konsumtion av smörgåsar som jag också såg att jag åt för mycket av. Det första halvåret gick jag ner 10 kg, tyvärr har jag slarvat och gått upp tre. Men imorgon ska blocket fram igen, det är bara jag själv som kan göra något åt detta men att få lite stöd från andra gör att man får en extra kick.

#9 Det är ju ok att äta "skräpmat" i bland, bara det inte blir dagligen.
Hoppas det gick bra med hunden!
kissmekate.blogg.se
Jag som var så säker på att idag ska jag inte fuska.
Men jag lovade mitt barnbarn att baka hans favvo kakor och inte kunde jag låta bli att provsmaka kanterna. Fy på mig. Men jag tog en 1/2 timmes promenad senare så det kanske jämnade ut sig.
frukost: havregrynsgröt+sylt, kaffe
lunch: ris och mexikansk gratäng, sallad, kaffe
middag:kokt potatis och köttgryta med morötter, kaffe + kaksnuttar
mellanmål: yoghurt, 1/2 apelsin 1/2 banan.
Dricker alltid vatten till mat, hade jag inte fuskat med kakbitarna så tror jag det var en "vettig" dag.
Frukost: Havregrynsgröt Med Bär
Lunch: 2 Kokta ägg med Grönsaker (Älskar det)😃
Middag: Pasta med Köttfärssås
Melis: En Mandarin
Frukost: 1,5 portion fiberhavregrynsgröt, 2 msk äppelmos, kanel, 1dl mellanmjölk
Lunch: 50g fullkornsmakaroner, 150g squash, köttfärssås med champinjoner, tomatkross och lite grädde. Sallad, böngroddar, riven rödbeta/morot/vitkål, tomat och gurka till.
Mellanmål: 1dl whey 80 cookies and cream efter träningen
Middag: ugnsgratinerad falukorv med senap, äpplen och ost. Potatis, broccoli, sommargrönsaker och senapssås till.
Just nu ligger jag på ett svagt kcal-underskott då jag råkade grisbulka 🤪 men jag får i mig 2g protein/kg kroppsvikt, är mätt och nöjd hela dagen. Tränar gör jag flitigt så mycket kroppen tillåter.
Har hitills ätit:
Frukost: 200 gr äggvita + två hela ägg.
Mellanmål under och efter träning: BCAA-XX, creatine och 49 gr Whey 100 %
Middag: Fläskfile ca 200 gr, en full tallrik med sallad, bea sås
2 rutor mörk choklad också!
Kommer bli kyckling ikväll med keso, ev proteinbrownie c: