Viktminskning med endast mjölk
Jag har läst på flera ställen om människor som frågar om 'mjölkdieten'. Tydligen är det så att forskning har gjorts där mjölk visats sig vara lika effektivt som pulver. 800 kcal mjölk om dagen ska tydligen räcka.
Har någon här provat det? Hur fungerade det och hur svårt var det att hålla sig på banan? Själv hade jag nog tröttnat efter en dag eller två… Men så är ju inte jag typen som håller fast vid något alls särskilt länge. 😉
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
Diet som diet. I vilket fall så håller det inte i längden :P
Eftersom mjölk inte innehåller det vi behöver få i oss under en dag och dessutom innehåller kalk kan det inte alls vara hälsosamt. Inget jag råder någon till att göra!
kollade snabbt på dumbbell och 1,5 liter 3% mjölk är 900 kalorier - 1.5 liter mjölk på en hel dag? är ju som gjort för att det ska gå åt helvete..🙂
jag tillhör dem som går upp i vikt av mejerivaror - och äter hellre mina ägg, kött fisk fågel och skaldjur. Vissa dagar när jag är lat så äter jag mycket ägg. 10 kokta kalla ägg håller mig mätt en hel dag. 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Ingen diet som går ut på att äta bara en sorts föda är bra.
#6 Att strunta i att träna är ju dumt. Kroppen mår riktigt bra av träning.
#6 …och varför, lite mer specifikt, ska man skita i att träna?
.. jag kunde liksom inte låta bli att lägga kommentaren.. 😂 helt klart menat som ett skämt, försökte markera det med en skrattgubbe efter…
jag power-går 5 dagar i veckan och trivs med det.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag är varken för eller emot någon diet. Pratade med en vän efter jag gjort inlägget och hon berättade att en kollega till henne fått tipset från sjukhuset, att endast dricka mjölk, inför dennes fetmaoperation.
Jag tyckte det bara lät spännande som metod, och ville höra om någon provat. Det är inget för mig och jag menade inte inlägget som en fråga om råd. Ber om ursäkt om jag var otydlig.
Tack för visat engagemang dock. Jag håller med om att ensidig kost, vad det än må vara, inte är hållbart i längden.
❤️
Vänligen, Lumina
Att träna, eller allmänt röra på sig, är bra för kroppen. Det är däremot riktigt ineffektivt för viktminskning, om man inte samtidigt ser till att begränsa energiintaget. Oftast blir man hungrigare av träning och kompenserar för energin man gjort av med genom att äta mer.
LCHF fungerar för viktminskning även om man struntar i att träna. Det fungerar dessutom bra även om man tränar. Många kraftigt överviktiga har problem med att träna, kroppen är liksom för tung för det, så för dem kan det vara en tanke att först gå ner en massa i vikt. Sedan, när kroppen orkar, kan man tillföra träning på ett eller annat sätt.
#12 Dock är stora mängder mjölk inte bra för kroppen, man ska bara dricka liten mängd per dag igentligen. Många människor i Sverige dricker alldeles för mycket mjölk.
Låter som ett konstigt "råd" av den personen som gav det?
Det är inget bra för dem innan operationen, utan de har "flyt" innan de opereras, 3 veckor innan, med t.ex modifast 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#14 Gäller det andra mjölkprodukter också? Jag har nämligen fått dille på kvarg… 😊
Vänligen, Lumina
Jag hade blivit smal snabbt…. Hatar verkligen mjölk och kan inte för mitt liv dricka ens en munfull. 🤪
#16 Hehe… ja, det kan ju helt klart öka effektiviteten av en diet, att man inte gillar den. 😉
Vänligen, Lumina
Jag kallar inte det för diet utan galenskap 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.