resa utomlands
Jag ska om drygt en vecka åka utomlands (Thailand) i 10 dagar med min familj. Och jag är lite fundersam, hur ska det gå med viktresan på semesterresan? Hur ska jag kunna hantera kost och motion när maten är helt annorlunda (och kolhydratrik) än den jag vant mig vid nu, och när dagarna går ut på vila och mat -precis det som jag ägnat 6 veckor åt att ställa om från.
Jag kräver ingen storslagen viktnedgång när det är semester, men det känns väldigt deppigt att gå upp igen, särskilt när jag bara är i början av min nedgång och behöver alla små segrar jag kan få… Och samtidigt vill jag ju såklart njuta av resan, både i matväg och på andra sätt!
Har någon annan erfarenheter att dela med sig av? Hur har du hanterat kost och motion på semester? Har du några tips? Kan jag lägga upp någon strategi i förväg?
Försök tänka på portionsstorlek, inget onödigt småätande och försök att inte dricka för mycket kcal,att få in lite vardagsmotion varje dag gör skillnad promenera och njut av landskapet, simma om ni går för att bada och så vidare.
Jag bad om sallad istället för nudlar och ris. fungerade bra.
Tack för tipsen, håll tummarna för mig :)
#3 Det behövs inga tummar, det klarar du galant 🙂
Skulle du gå upp lite är det inte hela världen. Du har ju verktygen till att ta tag i det igen när du kommer hem. Semester är trots allt semester!
Jag tycker att du borde vara värd att få unna dig gott på din semester. Gör det och så kör du igång igen när du kommer hem :)
Nu är jag hemma ign, och vilken fantastiskt skön semester det har varit!
Vikten visar +0,4kg vilket jag tycker känns riktigt riktigt bra! Det är inte mycket utan försvinner snart igen. Med mycket promenader verkar det ha funkat med både onyttig mat och en hel del efterrätter/fika…
Kanske är kroppen redo för att chockas tillbaka till de gamla sköna vanorna, man vet ju aldrig, omställningar kan ju vara bra :)
Kul att du haft en fin semester och 0,4 kg är ju inget när man varit iväg och kopplat av och inte haft lika mycket kontroll över maten som vanligt.
+0,4 är ju jättebra efter semestern där den egna kontrollen över maten minskar lite. Härligt att du haft en bra semester!
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
Jag var med och höll tummarna och det funkade ju. 😉
Bra jobbat, det är nog inte många som kommer hem efter semester +/-0 😃