Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 986 ggr
Fridaaaa
2

Frukost! (läs)

Mooniq
3

vilken skitartikel!

och nej, det är inte skadligt med mättat fett.. NÄR ska det budskapet fastna.. Tack vare det mättade fettet så sitter vi här idag.. Människan har funnits i mer än 2 miljoner år och det är de sista 40 åren som vi blivit riktigt sjuka och feta - tack vare socker och vitt mjöl (till stor del).

Äter man kolhydratrik kost så bör man äta en bra frukost.

Om man äter en kolhydratfattig kost så finns det en grupp människor som mår allra bäst med bara 1 eller 2 mål mat/dygn. Kolhydratfattig kost skapar inga blodsockerkurvor i kroppen och man är därför mätt längre och kroppen utnyttjar det egna fettet som bränsle. 

Kör man 5:2 så finns det de personer som drar ner på kolhydraterna o ökar fettet - och känner då större mättnad, varför de klarar sig utan frukost..

väl medveten om att några blir irriterade över mitt inlägg så vill jag bara inflika, detta är min åsikt. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ary
2

Jag har läst delar av den studien och den slutsatsen är humbug. Det fanns massor av andra faktorer med som inte räknas med i påståendet som att somliga i studien rökte, arbetade mer etc etc.

Den dagen de kommer med en renodlad studie på det där subjekten har liknande levnadsstil för övrigt ska jag lyssna.

ManU77
2

#1 Det må vara en åsikt, men i princip allt du skriver stämmer överens med verkligheten.

"It´s ludicrous to blame modern diseases on ancient foods."
- Peter Cleave, MD