Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2459 ggr
karamell
1

Äppelcidervinäger

Det ska ju vara bra mot nästan allt och framförallt viktminskningen.

Ska man ta det innan måltid eller kan man fylla en flaska på 1,5 liter och dricka under hela dagen?

Hur gör ni (ni som använder er av äppelcider)?

Fridaaaa
1

Jag har testat det. Hjälpte ingenting vid viktminskning (var inget billighetsskit jag hade).

1,5 liter/dag är mycket. Minns tyvärr inte hur mycket jag skulle ta av mitt per dag.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

karamell
0

Skrev lite fel, menar att fylla en 1,5 liters vattenflaska med vatten och lite äppelcidervinäger i , vad fel det kan bli :p

Fridaaaa
0

#2 Aha du menade så hehe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

karamell
0

Ja jag tror knappast att det är bra att dricka 1,5 liter äppelcidervinäger om dagen haha och gott är det ju knappast 😂

[rumelle]
0

Tänk på att äppelcidervinäger är väldigt surt och även i utspätt tillstånd kan "fräta" på tänderna, så om du tänker dricka det bör du ta det i samband med måltider.

Creepiie
0

Jag har det i pillerform istället :D tar 2 st mitt på dagen, oftast i samband med måltid.

Alla levande ting har lika värde!

Kraamiz

[Aquelegia]
0

Man skall dricka det innan maten ca en halvtimme, detta för att minska apetiten/suget och för att öka ämnesomsättningen. För min del hjälpte det väldigt mycket när jag var sugen på fel sorts mat. Drack mitt glas med en skvätt äppelcidervinäger i och bestämde sen var jag skulle äta ^^ Dricker jag det till en film är jag heller inte godis/läsksugen.

Jag dricker den med honung i då den blir väldigt god att dricka.

Angående surheten så är läsk/saft lika frätande. Man skall inte dricka så att det är SURT utan syrligt utspätt.

karamell
0

#7 Vad smart att ha honung i, ska testa det :)

Tack för tipsen allihop :)

[Aquelegia]
0

#8 Det finns en flaska med äppelcidervinäger som redan har honung i, råkade ta fel en gång och upptäckte då hur god den var ^^ Jag dricker den från märket "Druvan"

[rumelle]
3

Klart att sötsuget försvinner om man dricker honungsvatten.

[Aquelegia]
1

#10 Tror du missupfattat eller inte vet vad jag rekommenderade? Om du tror det är honungsvatten så har du fel. Det är inte sött utan bara så pass honung i att det tar udden av det suraste som folk ofta spottar och fräser åt när det gäller vinäger. Sött tar inte bort sötsug dessutom. Det triggar, eventuellt stillar för en stund men du blir aldrig av med sötsug sålänge du triggar kroppen med sött!

tlover
1

när jag drack "äppelcidervinägervatten" för min mages skull (fattar inte varför jag slutade då det hjälpte) så drack jag det med sugrör för att slippa syran på tänderna. Ett tips bara.

l'm back

[Aquelegia]
0

Läste att Äppelcidervinäger sänker ph-värdet i magen och på så sätt kan minska diverse sug men detta är omtvistat. Att det sänker ph-värdet är fakta men just huruvidare det minskar sug och ökar ämnesomsättningen sägs olika om. För mig funkar det, för andra inte.

#12 Toppen att tipsa om sugrör! Jag dricker också gärna med sugrör då man slipper få det på tänderna🙂