gå ner efter tid med för mycket mat
hej!
tränar sex dagar i veckan, mest kondition men även styrkeövningar och träning typ tabata och cirkelträning
under två veckor nyligen , åt jag mer än jag brukar, men vikten var densamma men någon variation 60-61 kg.
under den tiden hade jag kommit i bra form och ökade på intensiteten i mina pass, varpå jag ville fylla på med mat …
åt alltså mer grönsaker, extra ägg, extra ost någon extra frukt osv - dvs bra mat
men jag tryckte också i mig glass (i stora lass), lite godis här och där, lite nötter här och där osv..
vägde fram till i söndags 60 kg och måtten är samma som innan (ca 4 veckor…)
byst 85
under byst 77,5
midja 72
navelhöjd 77
stuss 89
lår 46,5
vad 32
dessa mått är samma som när jag gått ner och vägde 58 kilo - då tränade jag inte så mycket som nu (gick direkt upp till 60 kg när jag slutade viktkontroll i maj…) accepterar 60 som en idealvikt..
.i måndags vägde jag 62 kilo!! hade då ätit grillat på söndagen, samt sovit mindre än vanligt ? fick en chock ju...
sedan en-två veckor tillbaka har jag sett att jag fått lite fett på ryggen och vid höfterna……alltså det är inte mycket men det ska bort då jag vill hålla denna storlek…
jag har bra kondition och all tid i världen och avser att öka träningen succesivt till två pass vissa dagar…ett kortare pass på eftermiddagen alternativt rask gång ut i naturen..
min fråga är nu om jag måste banta igen….eller bara äta normalt igen och inte öka maten när jag ökar träning
(äter mycket bra mat, men lite mer än när jag viktminskade ,då jag hade låg fettprocent och var energilös..tränar bättre nu med normal mat…
mycket grönsaker , lite frukt, bra råvaror samt har nu skippat godis sedan en vecka tillbaka…
kan tillägga att jag troligtvis får mens denna vecka (är lite försenad …är ej med barn ;) )
jag är nojig …jag vet!!! :D
men vad ska jag göra…
1-2 kg är en normal variation. Du verkar mer än lite viktfixerad, det är inte någon ätstörning inblandat?
Det borde räcka att dra ner maten till normalt igen och sluta äta lass med glass.
tack!
vikten har varierat mellan 60-61 den senaste månaden men ligger 80% på 60 kg…
ja…fick hetsbeteende när jag kaloriräknade men det har rättat till sig någorlunda, så att jag äter ordentligt (lagom+varierat) och får då inte något sug efter godis eller chips…
denna balans kände jag först i förra veckan … vill därför inte börja banta igen…utan försöker fokusera på träningen
ja, jag får testa med det…har normalt en chipsdag i veckan som jag tog bort nu i helgen…får köra så ett par veckor till
tyckte jag kände mig slankare i morse men vägde och mätte likadant som dagarna innan (sedan i måndags)
ändå är det ju en minskning av ca 2000 kcal per veckan bara genom att ta bort chips och godis…
om man sen ökar träningen så man gör av med ett par hundra kalorier till om dagen så borde jag hamna rätt..