Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 942 ggr
Wony
0

Nu ska det bli ändring

Eftersom jag jobbar tvåskift blir det lätt lite konstiga rutiner, och matvanorna därefter. Det är så smidigt att ta den där colan och bullen till kvällen eller en chokladkaka på morgonen för att vakna till, men det håller ju inte i längden… 😕

Så nu ska jag ta med fil och müsli att ha som mellanmål. Jag är ganska petig med müsli, men har nu hittat en som jag tror kan passa. Min stora last är att småäta, men det gör jag inte lika mycket om jag bara ätit ordentligt mättande. Så jag hoppas att det kan hjälpa en del. Som det är nu äter jag t ex under förmiddagsskiften frukost kl 04 (en liten skål yoghurt med flingor), sedan lunch kl 12. Vilken människa som helst förstår säkert att det är katastrofalt att gå hungrig och lockas av sötsaker, men poletten har inte trillat ner hos mig förrän nu. 🤔

Men, utifall att jag nu skulle tröttna på fil och müsli, har ni något tips på saker som är lätta att förvara på jobbet, och som inte är krångliga att fixa till? Måste gå fort och lätt, liksom.

Ary
0

När jag jobbade ganska intensivt en sommar hade jag med mig burkmakrill, knäcke, hårdkokta ägg, kaviar och majjo till jobbet och gick ner 6 kg utan att försöka. 😃

Sedan har jag ibland wasa sport i fil, inte massa skräp i som i det är i de flesta flingor.

Wony
0

Jag tycker att Wasa sport är ett nödvändigt ont. 😉Föredrar grovt mjukt bröd. Hembakat, allra helst, men så är det för att jag är uppvuxen med det gissar jag. Faktiskt läser jag på innehållsförteckningarna när jag köper müsli och flingor, och äter bara det som är både gott och relativt nyttigt. Beroende på utbudet.

Knäckebröd är jag generellt inte alls förtjust i. Så det går liksom bort. Men ägg gillar jag i alla fall.

smurfis
0

Ta med ett kokt ägg och ät det nån gång under förmiddagen så du inte går hungrig. För är man hungrig är det ju helt hopplöst att trilla dit för suget och köpa t ex choklad eller annat.

Det är ju så många timmar mellan din frukost och lunch. Jag skulle aldrig hålla mig mätt på det.

Wony
0

Nu i veckan jobbar jag sent, 14-00, och då blir det frukost vid 11, middag vid 18 och fika vid 21. Det är hopplöst att gå utan mat såpass länge, så måste nog försöka hitta vettiga saker. Ägg är ju gott, så det borde gå bra. 🙂

Tar med mig fil och müsli idag och ställer i köket, ska även ta med lite gott te som jag kan dricka. Det brukar minska suget lite.

jasmina.p
0

Avokado! Nam nam :) enkelt att skära upp och äta med sked

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!