Dom där sista kilona..
Hejsan!
Det är så att jag kämpar att bli av med de där sista kilona och det sista fettet på kroppen ( speciellt runt magen ). Tänkte kolla om det finns någon som har några förslag av egna erfarenheter till vad man kan göra. Kan allt om kalorier så det behöver ni inte nämna då 🙂
Har väldigt svårt att vara nyttig på helgerna då min fästman är hopplöst förälskad i sötsaker ( haha )..
Kan tillägga att jag absolut inte är tjock. Är 1.64 lång och har en vikt på 56 kilo. Tänkte gå ner de där sista 5 kilona. Så all hjälp är välkommen! Finns det någon annan i min situation här på sajten?
Tack på förhand!
Varför just 5 kg?
Man får kolla lite på ens kroppsbyggnad och så också.
Muskler väger ju en del också 🙂 Tycker det låter som en bra vikt till din längd. 5 kg till tycker jag personligen låter lite mycket till.
(men bara personlig åsikt)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Visst är det en bra vikt såklart! Hade varit nöjd här om det inte fanns extra hull på kroppen. Men tyvärr är inte läget så. Jag vill inte gå ner mer än just 5 kg för har jag en vikt på 51 kg så har jag fortfarande ett bra bmi. Hade gärna tränat bort det men är sjukt lat och mitt jobb gör mig extremt trött för tillfället. Håller du med på med viktnedgång? 🙂
Träna i kombination med en bra kost är receptet! :)
Om du går ned 5 kilo till hamnar du precis på gränsen till undervikt, vilket vi inte stödjer här på sajten. Du ligger redan lågt i BMI och jag rekommenderar dig inte till att banta.
Kvinnor har allt som oftast en liten bula på magen. Det är inget man ska försöka få bort, för då måste man få bort allt kroppsfett, vilket ju säger sig självt inte är hälsosamt.
Läs gärna våra sajtregler.