Alltid sugen...
Jag har lyckats hålla matintaget på en väldigt bra nivå - tills nu!! Vad sjutton hände liksom? Jag småäter helahela tiden och det finns liksom inget stopp.
Jag kan känna att jag är proppmätt men ändå tänker jag på om jag ska gå och ta något att äta. Detta har resulterat i +2kg på 1 vecka…
Vad gör man? 😐 sätter hänglås på kylen? haha
~mikkan
Har du kollat så du får i dig alla de näringsämnen som du behöver? För det kan vara din kropp som säger till. Utöver det så behöver fertila kvinnor mer järn runt menstruationen, kan det vara något sånt som spökar?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Försöker få i mig allt jag behöver och jag lyckas nog rätt bra tror jag.
Faktiskt har mensen precis slutat för min del (andra gången denna månaden!!) och av någon anledning har den börjat vara väldigt oregelbunden på senaste, kan det ha något med saken att göra?
~mikkan
@TS Vad äter du och hur mycket? Är det bara just nu du har det där suget, eller har det funnits tidigare, men att du lyckats bemästra det?
Var gång du känner sug av att äta mer, ställ dig då in på att dricka ett glas vatten istället? :)
Jag fick helt galet sug av för lite fett i kosten, när jag kontrollerade var jag inte ens uppe i 0,5g fett per kg kroppsvikt 😮 en helomvändning löste problemet.
Jag har sådana dagar lite till och från, när inget hjälper, dricker vatten så att jag skvalpar. Tuggar tuggummi så det gör ont i käkarna och ändå står jag med näsan i kylen och funderar på vad man kan stoppa i sig. Suck
Som tur är brukar det inte vara mer än en dag på mig sen kan jag glatt återgå till min vanliga kost.
#3 Försöker köra på en lågkolhydratkost, räknar kcal också och försöker ligga på 1600-1700 om dagen.
Har lyckats hålla mig till det förr utan sug för annat, det kom direkt jag kom hem från semestern (16/8) och hur jag än gör så tar suget över 😐
#4 Har faktiskt försökt göra det men jag hamnar ändå ståendes framför kylen några minuter senare
~mikkan
Har man lämnat lowcarb ordentligt under en semester kan det ta ett tag innan kolhydratssuget ger sig. Jag hade kanske funderat på att öka kcal (mer fett) lite grann för att undvika hunger och därmed parera suget. Gör du det och undviker att trilla i så blir det nog snart som det var innan.
Försökte hålla mig till lowcarb även under semestern men gick typ ständigt hungrig där då det inte fanns mycket att äta.
Ska testa dra upp på fettet lite och se vad som händer 🙂
~mikkan
Jag kan varmt rekommendera bacon och ägg eftersom det håller mig mätt läääänge. Kör mycket med det de dagar jag lägger kaloriintaget lite lägre eftesom jag inte går hungrig då. Kör på samma mängd som du annars.
Småätande i sig gör mig hungrig, så att äta riktiga färre portioner hjälper mig.