Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 743 ggr
Rebecka91
0

Min resa har bara börjat

Hej!

Jag heter Rebecka och är 22år. Idag tog jag tag i min vikt för allra sista gången, och jämfört med dem andra gångerna så ska jag nu lyckas!

Jag hade gärna viljat ha lite tips. Jag har lagt upp ett program som en kär vän till mig gick ner 20kg på till idag.

Hon har inte uteslutit något i sin kost förutom bröd. Unnar sig nått litet gott en dag i veckan, då oftast fre eller lör. Sen så går hon långa promenader 5-6ggr i veckan. Hon har minskat sina portioner och äter 5-6ggr om dagen.

Finns de några andra tips och råd som jag bör ta åt mig nu såhär i början. Många prata om att detoxa 1-2 veckor före. Bra eller dåligt?

Mvh Rebecka

Cahira
2

Mitt tips är att inte förbjuda dig för nåt, då blir du bara mer lockad. Ha en backup för då sötsuget slår till. Frukt eller bär till exempel. Bättre att välja ett mindre ont än att falla för det värsta tänker jag. 

Fråga dig med VARFÖR du vill äta just dedär förbjudna. Gräv djupare än "Det är gott". Är det vana? Är det tröstätande och i så fall varför? 

Och kom ihåg, alla ramlar av cykeln i början, hoppa upp igen och fortsätt trampa! Att ramla är inte att misslyckas, så länge man aldrig ger upp!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Pelle Långlös
1

Du skriver själv vad din vän gjort. Gör likadant. Detoxa behöver man inte.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Rebecka91
0

Ja, jag har tänkt den banan med frukt och bär. Och har redan packat kylen och frysen full :)

Jag har alltid använt mat till att trösta mig med eller belöna. Jag har misslyckats så många gånger förut och då har jag bara känt att "skit samma, jag kommer aldrig klara de här.." men försöker nu istället tänka positivt och ge mig positiv cred för de jag faktisk åstadkommer.

Tack för svaren, de hjälper med lite pushar råd från olika håll :)

Cahira
1

När jag kämpat med att överkomma mina problem i livet (ätstörning bland annat) så har jag tillåtit mig att ha dåliga dagar. Om du mår skit en kväll så låt dig må dåligt. Låt dig sörja, älta eller vad du nu behöver. Säg åt dig att imorgon tar du nya tag. 

Det är en resa som du säger, inte en quick fix. :) 

Åh, och glo dig inte blind på spegeln. Muskler väger mer än fett och siffrorna på vågen kan vara otroligt missvisande och få en att tappa lusten snabbt. Så om du ska väga in dig, välj en specifik dag och tid. 

Skriv dagbok, positivt och negativt. Tror du kommer uppskatta en "resedagbok" sedan att titta tillbaka på. :) Blogga inte, då sätter du press på dig själv. Det ska vara för DIN skull. 👍

Rebecka91
0

Tack ska tänka på detta 🙂

Cahira
0

Oj, vågen menar jag såklart, inte spegeln! Mina fingrar skriver av sig själva av bara farten ibland. ☺️