Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettoff-topic
Läst 3204 ggr
Pelle Långlös
0

Långa t-shirts?

Jag har en stor mage som jag stör mig enormt på och varje dag har jag så svårt att hitta några kläder från garderob som inte åker upp och visar min mage. Skäms så fruktansvärt mycket för magen.

Var hittar jag kläder som har extra långa t-shirts?

Använder mjukisar för jag trivs bäst med dessa så de hamnar alltid under magen därav måste jag ha långa t-shirts.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Gasoline
1

Mitt råd är att istället köpa linnen, de brukar finnas i olika längder. Har inte sett extra långa t-shirts någon gång.

Pelle Långlös
0

Var hittar jag linnen då?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Fridaaaa
0

Kollat bonprix?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pelle Långlös
0

.se eller .com?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Vyer
0

Lindex har basic-linnen som är ganska långa, på mig går de nedanför rumpan. Jag tror att det är den här modellen: http://www.lindex.com/se/dam/basic-collection-3-foer-2/6997695/Topp/?styleId=48108038

Pelle Långlös
0

#5 Den ser inte lång ut. Synd att man inte fick se den på en människa. Sen var alla storlekar slut förutom M. Jag behöver minst L eller XL.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Fridaaaa
1

Gasoline
1

De flesta klädbutiks kedjor har basic linnen i olika längder, färger, tryck samt pösiga och åtsittande. Detta kan vara svårt att beställa, det är oftast lättast att åka till butik och prova om man har möjlighet.

Pelle Långlös
0

#7 Billigt. :)

#8 Håller med, det är svårare att beställa när man inte kan prova först.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Fridaaaa
0

#9 Bra sida tycker jag. Jag har beställt därifrån innan 🙂

MissRiot
0

Jag förstår ditt problem, till och med jag som är under 1.60 har problem med för korta t-shirts! Herrtröjor är ju ofta lite längre. Så fort det blir damkläder så ska längden kortas av och ärmarna dras upp. Fruktansvärt irriterande!! Herrtröjor är ju ofta rätt tråkiga. H&M:s plus size-avdelning verkar ha hyfsat bra med långa tröjor! Fast av egen erfarenhet så kan jag säga att plaggen man köper på internetshoppar ofta är kortare än vad dom ser ut.. Även fast dom fotas på långa, smala modeller! Du kan ju titta runt lite på olika affärers utbud (Lindex, H&M, Kappahl osv.) och sen gå och prova plagget i butik? Något som kan vara till din fördel är att det är mode med oversize-tröjor just nu!

Pelle Långlös
0

Har bara KappAhl här på Åland så jag får kolla där.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

mikkan01
0
Pelle Långlös
0

Riktigt najs. 😃

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Fridaaaa
0

Jag har sånt linne i #13. De är små i storlekarna och ganska tajta.

Pelle Långlös
0

Usch då. Jag som har mage.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Ladymoon]
1

Jag har också mage och brukar handla på cellbes eller bonprix. Finns jättemycket att välja på när det gäller överdelar!

leemland
0

Jag har köpt en del långa linne inne på Cubus . Underbara och hållbara! Mycket bättre än dom som finns på JC ( enligt mig)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Pelle Långlös
0

Tack alla för förslagen och idéerna.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Ladymoon]
0

Adressen till Cellbes.se

http://www.cellbes.se/

Adressen till Bonprix

http://www.bonprix.se

Fridaaaa
0

#20 Har länk till bonprix i #7 😛
Men bra att du länkade ändå 🙂 Cellbes var väldigt länge sedan jag kollade in, kanske skulle göra det hehe

Allamej
0

Ellos.se har ju ett rätt stort utbud på stora storlekar.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

iswa
0

Linnen från mamma avdelning? de brukar ju vara extra långa och ha bra stretch så de passar ju de flesta ogravida oxå. Mina är dessutom förbaskat sköna:)

monstermash
0

Nu vet jag att du inte bor i Sverige Ylva, men för er som letar efter det här i Sverige så har Ullared just nu långa t-shirts.

Pelle Långlös
0

Ullared både vill jag och inte vill åka dit. Har hört om deras billiga priser men jag vågar inte för alla dessa människor som kommer dit.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Ary
0

De där andra människorna bryr sig inte om eller tittar på andra människor de är där för att shoppa! 😃

Karmatarerskanise
0

#25 Väljer man rätt tid på året är det inte så mycket folk.
När jag var där var det inte ens kö till kassorna 😎

leemland
0

Håller med #27 Väljer man rätt tid så är där ingen trängsel eller så :P Jag har till och med varit där under höstlovsveckan och då va där inte mycket folk. :P Det är mest folk under sommaren faktiskt. Du ska ju klart låta bli att åka dit när de är löning/pension/barnbidrag då brukar det vara en del folk Ullared:P 

Tycker helt klart du ska åka dit och kolla ts! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Pelle Långlös
0

När är det löning och sånt i Sverige då?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

monstermash
0

25:e.

Pelle Långlös
0

Kommer allt den 25:e?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

monstermash
0

Jag tror det. Lönen och studiebidraget kommer då iaf.

Karmatarerskanise
0

Tror pensionen kommer en annan dag.

Pelle Långlös
0

Okej.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

leemland
0

Tror barnbidrag och pension är omkring den 20:e . Är dock inte helt säker.

/ J 

Allamej
0

Sjukersättning och aktivitetsersättning kommer 18:e och 19:e

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Pelle Långlös
0

Det blir knappt några dagar kvar. ;-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *