Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 583 ggr
Nelliie
0

Hjälp med viktminskning.

Jag har precis fyllt 20 år, är ca 1,64 lång? och väger nästan 55 kg. 

Jag har aldrig gått över 53 kg förut och har fått en fluffig mage, en mage som sticker ut över byxorna och jag trivs inte alls med detta. Jag kan inte speciellt mycket om nyttig mat men har iallafall förstått att mackor inte är bra. och det kunde jag leva på vissa dagar förr, mackor och oboy. äter ganska mycket godis och dricker dricka, men har dragit ner på dessa grejer samt börjat gå ut och gå lite mer. är egentligen en ganska lat människa, har ingen motivation helt enkelt. 

Iallafall, jag vill få bort magen. hur ska jag gå till väga? jag är ju inte speciellt överviktig, nej men jag vill få en platt mage och är inte alls insatt i träning och kost! så lite råd vore kanon!

[rumelle]
0

Du är absolut inte överviktig! Men om du vill bli av med det där lilla extra du har fått på magen rekommenderar jag att du lägger till lite mer motion i vardagen och lite mer protein i kosten. På sikt kommer du kanske inte att ha gått ner så mkt i vikt men du kommer att få mer muskler på kroppen, och eftersom muskler tar mindre plats än fett så kommer du att se slankare ut.

Nelliie
0

Nej, jag vet. Men magen putar verkligen ut, syns ju tillochmed när jag har tight linne.. men får motionera lite mer iallafall!

Karmatarerskanise
2

Eftersom du inte behöver gå ned i vikt så kanske du ska kika in på träning.ifokus.se istället.

Nelliie
0

ja! såg inte den sajten!

Karmatarerskanise
0

👍