Vilket skulle du föredra?
För åt jag alltid bröd på morgonen av en gammal vana. Men jag försöker att äta en tallrik med mannagrynsgröt, tyvärr klarar jag inte av annan gröt utan att spy och kväljas. Risgrynsgröt tar alldeles för lång tid att bli klar (minimum 45 min)
Så pest eller kolera? Vilken skulle ni föredra? Oavsett om jag äter bröd eller gröt så blir jag hungrig 10:20 ungefär.
Blir kanel och socker på min gröt.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Känns som det behövs mer protein så kanske gröt men med ett ägg till så kanske du håller dig mätt längre, brödalternativet skulle jag säga knäckebröd med ett proteinrikt pålägg som skinka,tonfisk, ägg eller liknande.
Proteinet blir till lunch och middag och då knappt några kolhydrater istället.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Koka risgrynsgröten i förväg?
Är den bättre än mannan menar du?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Nej, men om du vill ha risgrynsgröt så.
Aha. Nä det skulle jag inte vilja. ;-)
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag äter ju hellre gröt än smörgösar till frukost. Bröd känns så tungt i magen på morgonen. Däremor bör du kanske skippa sockret på gröten. Kanske prova med lite frysta blåbär eller russin istället.
Sockret vet jag är ett problem men nä jag kan inte äta annat än dessa. Men det är en bara till frukosten det gäller. Annat under dagen är inte sockriga så det lilla får jag helt enkelt stå ut med. Jag är uppväxt med detta och har jättesvårt att ändra på något. Hade jag tex blivit uppväxt på sylt till gröten så blir det samma sak. Det första är det som är det rätta för mig. Äsch svårt att förklara.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Du skulle inte kunna ändra det gradvis? Lite mindre socker varje dag, och lite mer bär?
Bär med kanel? Skall jag kanske minska på kanelen först?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Innehåller dessa gröter någon bra alls?
Jag skulle välja bröd och ösa på en massa nyttiga grejer, framför att äta gröt med socker på.