Snabb fråga om min lunch
Undrade lite snabbt ifall ni kanske skulle kunna bedömna min lunch för idag. Ifall den verkar viktvänlig etc. Har försökt att ta bort exakt all ris och pasta från min kost. Får mår alltid illa efteråt och känner mig stor som en ballong. I alla fall, min lunch idag (lägger ut en bild sen för att visa storleken) Ca 100g kyckling, bara kryddade. Inte mer än så. En massa olika grönsaksmixer. Vet inte hur mycket det kan vara, men minst 100g. Sen det som inte syns på bilden, för jag åt det strax innan jag la upp det andra på tallriken: 1/2 äpple Några färska hallon (inte alls många) Kanske runt 70g frysta bär/fruktmix Sen bara en halv wasa rågrut med Kalles Kaviar på för ville testa Och se hur det skulle smaka. Nämligen inte ätit det sen jag var 10.
Jovisst det verkar bra som enskild måltid. 🙂 Personligen hade jag lagt till lite sås/mosad avocado/keso eller tagit mera kyckling.
Men det är ju helheten som avgör, inte enskilda rätter men det vet du nog redan.
Ser bra ut, skulle gissa på att du har runt 100 g bönor och 100-150 g grönsaker. Bra med bönorna som extra proteinkälla! :) Kan tipsa om lättkvarg som sås, massor med protein och i princip inget fett :)
Hehe, tackar. :) Brukat inte ha såser i. Dock keso varje dag, men beror på måltid. Avokado är något jag gärna använder istället för smör så vare gång det blir till att äta en macka eller bara rn liten brödskiva, så går det åt en massa avokado.