Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 846 ggr
Nelliie
0

vikten står still.

Jag har börjat tänka på vad jag äter, äter nyttigare alternativ och försöker äta regelbundet. Jag går minst en promenad om dagen och har nu börjat gå till gym. Men jag minskar inte i vikt, vill få en tajtare midja främst men putmagen envisas. Vad ska jag göra?

[Majbot]
0

Träna mer/få in mer aktivitet i vardagen, t.ex. gå mer, ta trappan osv.

smurfis
0

Min putmage påverkas mycket av vad jag äter, så se över vad du äter så kanske det kan hjälpa till. Annars är det bara att kämpa på som du gör och det kommer nog lossna till slut om du rör dig mer och äter bättre.

Nelliie
0

Jo, det har jag med märkt. 

Vad är egentligen bra att äta? tycker det är svårt med bra mat faktiskt..

[Majbot]
0

Allt som inte är halv/helfabrikat

Zureel
0

Halvfabrikat går i stort sett inte att undvika då till exempel blandfärs också är ett halvfabrikat men tänk mat som gått igenom så få processer som möjligt innan man köper det.

[Majbot]
0

Kanske skulle förtydliga, blandfärs och liknande är självklart okej. Tänk blandfärs, lök, ägg ,ströbröd istället för färdiga köttbullar.

smurfis
1

Ja laga din egen mat från grunden, det är väl enkelt förklarat.

Jag själv äter mycket nötfärs, lax, kycklingfilé, kött i olika former. Jag undviker t ex färdiga fiskpinnar, korv, färdiga köttbullar och den typen.

Undvik snabba kolhydrater, mycket vitt mjöl/bröd (sånt gör mig svullen). En del blir bättre i magen om de undviker att äta för mycket mejeri (typ mjölk och yoghurt). Mycket grönsaker (då menar jag kanske inte gurka och tomat i första hand utan även broccoli och mer matiga grönsaker), långsamma kolhydrater. Nyttiga fetter, sånt du håller dig mätt på längre.

Självklart ska du undvika fikabröd, godis, chips och den typen också 😃

Du ska absolut inte göra misstaget att svälta dig själv, bara välja bättre och rätt. Gå inte hungrig för då blir du säkert bara sugen på fel saker.