Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: träningskompisar-sökes
Läst 946 ggr
Gasoline
0

Kreativ sökning efter träningskompis

Har ett tag saknat en träningskompis, någon man kan gå på promenader med eller tex aerobic pass tillsammans med. Jag har kollat i eran kategori och hittat några stycken som bor några mil bort. Jag vill gärna ha en sådan kamrat i samma by som jag bor eller i samma stad som jag jobbar. Jag har då kommit på en idé! Om jag sätter upp lappar där jag jobbar samt bor och skriver vad jag söker och lämnar en mailadress för kontakt så borde man ju få in något? Eller är detta bara läskigt? Hur stor är chansen att något dåligt händer med mig, man läser ju ibland om människor som råkar illa ut när de träffar folk de stämt träff med via Internet. Jag söker ju inte en partner utan något att träna med. Vad tycker ni, är det en bra eller dålig idé? Några tips och råd?

Gasoline
0

Kan tillägga att jag motionerar snarare än tränar. :-P

Gia91an
0

Jag är lite inne på samma grej. Att ha träningskompis här i byn… men har inte direkt vågat sätta upp ngn lapp eller så… Funderat på här på iFokus men ja… Det är inte en stor chans att någon i min by är här…

Jag tror lappar är en bra ide. Men det känns lite för utlämnande för att jag ska göra det än… :(

Gasoline
0

#2 Du bor tyvärr en bit bort, annars kunde vi kanske ha motionerat ihop =)

Jag tycker också att det känns väldigt utlämnande, men jag tänkte att om man beskriver lite kort vad man söker och vilken typ av motion man vill utföra och sedan lämnar en mailadress, en nyskapad och opersonlig mailadress, så känns det inte lika utlämnande. Då styr jag hur mycket jag vill att personen ska veta om mig.
Jag skulle aldrig sätta upp lappar med mitt namn eller mobilnummer på, inte gällande en sådan sak iallafall.

Gia91an
0

3# Ja det låter som en bra ide med nyskapad email. Ja det är synd, det hade varit kul!

[TheMiko]
0

Finns det ett gym i närheten så hade jag valt att sätta eventuella lappar där. Finns säkert fler i samma sits som går ensamma till gymmet men skulle vilja ha sällskap.

Gasoline
0