Tips när man "kör fast"?
Någon som känner igen sig? När man gått ner en del i vikt men sen liksom fastnar och kilona inte riktigt vill lossna?
Ofta blir det så för mig när jag närmar mig min målvikt. Det är ju fullt normalt.
Jag har inte alls jätte många fler kilon jag vill få bort men ungefär 2 kg skulle vara fint för då kommer jag i en klänning jag har 😃
Jag äter enligt LCHF och det funkar perfekt för mig. Jag har ett bra upplägg och jag har gått ner ca 1 kg i veckan nästan hela tiden. Har gått ner 10 kg hittills.
Jag vet att man bara ska vänta ut det så lossnar det, men tänkte om ni har några andra tips på vad som funkat för er.
Har inte varit med om det själv, är inte i närheten av min målvikt ännu.
Men tänker att annan typ av träning kanske kan hjälpa? Om du är ute och springer nu kanske simning kan funka? Eller öka träningen om du kanske inte tränar så ofta? Äta mer fett?
Jag brukade ta en ätardag om jag fastnade, det fick igång mig igen.
#2 Ja just det, det gamla tricket har jag ju kört med förut. Att äta lite mer en dag. Ska nog testa det!
#1 Tyvärr har jag kommit av mig lite med träningen senaste veckorna då jag jobbat väldigt mycket och har en hel del annat att stå i här hemma. Ska försöka komma igång igen. Dock har jag inte märkt av nån jätte skillnad på min viktminskning i kombination med träningen faktiskt, utan det är mer kosten som påverkar min vikt.
Jag har samma problem. Gått ner 7 kg från juli till september men sen står det helt still. Oavsett om jag äter mycket eller lite är jag helt fast, jag har stått på exakt samma vikt (förutom några hekton hit eller dit) i två månader. Vet fan inte vad man ska göra.
bra tips?
Jag har provat ha ätardag men det hjälpte inte. Nu har jag till och med gått upp några hekton (inget jag stressar över eftersom det är fullt normalt) men det är ändå lite störande.
Det är nog så att kroppen trivs här, kanske bara är att acceptera läget 😃
Var riktigt blind för vågen förr. Planerade hårdträning, maten i minsta detalj osv. Slutade med att det kändes som ett jäkla slavjobb att behöva gå till gymmet eftersom jag till slut inte fick resultat.(Resulterade även i att jag åt naturgodis och lite sånt på helger)
Skiter nu nästan fullständigt i att räkna min kalorier, räknar mest mitt proteinintag så jag vet att jag äter tillräckligt med protein/dag. Träningen är i princip densamma men enda skillnaden är att jag börjat få riktigt grymma resultat. Så i princip så har jag slängt runt allt så att det har blivit roligt, (äter nu inget socker, godis eller annat skräp på helger, det enda som är ok är popcorn) vilket uppenbarligen blir mer hållbart i längden! :)
Jag kombinerar vågen med måttbandet men det är ju så att båda står ganska still nu.
Jag räknar inte kalorier heller eller väger mat eller annat utan jag kör LCHF och äter så jag håller mig mätt. Det funkar jätte bra för mig.
Det enda jag äter i godisväg är mörk choklad och det är ok för mig. Nötter är också som ett godis för mig men jag behöver dessa saker för att livet inte ska bli för tråkigt. Och det känns som en klar förbättring mot tidigare godispåsar, chips och pizza på helgerna 😃
Det kan också vara att jag blivit lite blind vid min viktnedgång, att hjärnan inte riktigt hänger med och förstår att jag är smal. Min mage är ju 20 cm mindre och jag är 11 kg lättare och jag är normalviktig (BMI 23).
Jag ska nog bara försöka vara nöjd med mig själv.
Är lite nyfiken på hur du äter, om du går ner bra pga kosten. Har själv försökt att börja planera om min kost för viktminskning men tycker det är svårt, och behöver lite tips!
Nelliiie: Jag äter LCHF, max 20 g kolhydrater per dag och min kropp gillar det. Jag äter ju då inget onödigt socker alls. Undviker potatis, pasta, ris osv. Äter normalt med protein, lite mer fett och jag håller mig mätt mycket längre och det gör att jag äter mindre portioner, får mindre sug m.m. Jag har även undvikit frukt, äter inte jätte mycket mejerier och nötter är mer mitt "godis" som jag unnar mig på helgen (inget jag äter varje dag). Jag äter ganska mycket ägg mot tidigare.