kan inte sluta:(
Sen jag skaffa kille äter jag godis/chips och annat onyttigt VARJE DAG… jag kan inte sluta heller:(
Vet ni något som totalt tar bort sug? det finns väl naturliga tabletter?
Vad har ni för tips?:)
Mitt tips som jag själv kör är att helt enkelt sluta köpa. Säg även åt killen att inte köpa sötsaker/chips och annat åt dig.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
då blir jag jäkligt förbannad och kommer på annat att trycka i mig.. jag gör en sockerkakssmet eller tar rått ägg och blandar med socker eller ja jag hittar på massa annat….
Går det absolut inte om du försöker stå emot? Gå ut och gå en promenad, spela spel? Bara något. För mig tar det inte jättelång tid innan värsta abstinensen är över om jag nu ätit godis massa dagar i rad.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
hmm jag är juh hungrig också så måste äta något men ingen vanlig mat går ner.. det sätter sig i halsen och jag blir illamående..
Kromtabletter tar bort sötsug för en del, har du börjat med något nytt p-piller? en del varianter kan öka aptiten.
okej, nej jag äter inga p-piller
För mig har det blivit bättre (peppar peppar) sen jag skaffade Shape Up appen för några dagar sen. Man får ett mål med kalorier att hålla sig till, och det motiverar mig iallafall :) Liksom att hålla sig till målet ger en positiv känsla.
Har förövrigt samma historia som dig ;)
Aut viam inveniam aut faciam
okej:)
Jag har använt den appen i något år nu:) jag följer den till pricka ett halvår och sen spårar det ur igen.. så den funkar bara ibland:/
Tar du och skriver i det dåliga du äter? Jag skriver i allt, så får man skämmas när de drar över. Då är de extra kul när de inte drar över :)
Annars har jag hört att borsta tänderna kan få en att inte vara sugen längre, eller ta ett glas saft som Fun Light eller liknande. Men det beror ju på hur man är. Vissa blir bara mer sugna av att känna söt smak.
Men det kan vara jäkligt svårt vissa dagar :/
Jo jag skriver i precis allt:)
Ja det går om jag dricker vatten men jag glömmer ju bort att dricka det när jag blir sugenXD
Men jag förstår inte varför man blir så när man har förhållande? varför blir man mer sugen?, jag äter typ inte godis när jag är singel..
På så vis, du kanske kan be din pojkvän att påminna dig om vattnet när du blir sugen? :)
Jag tror att man slappnar av och undermedvetet tillåter sig själv mer. Kanske också att man "fettar upp sig" för graviditet, undermedvetet alltså. Men de är minst sagt underligt ;o
ja verkligen ;P
Dricka iskallt vatten med sugrör.
Jag fullkomligt älskar att tugga på isbitar :) kalorifattigt och gott.
Blir jag riktigt sötsugen kan jag knapra på frusna ärtor eller majs. Innehåller en massa socker, jag vet, men så gott och mycket bättre än godis.
Så var det för mig också när jag blev ihop med min kille förra vintern. En dålig kombo av p-piller, en sockerberoende kille (som dessutom knappt kan gå upp i vikt) och alldeles för lite rörelse resulterade att jag gick upp VÄLDIGT mkt i vikt under ca ett halv år, närmare bestämt 10-15kg.
Så jag som varit med om samma säger bara till dig, ändra beteendet nu innan det går för långt! Chipspåsarna och smågodiset är inte värt det i längden. Jag har lyckats bli av med mina kilon nu (tack och lov) men jag önskar ingen annan att behöva gå den omvägen för att komma i form och leva hälsosamt!
Enligt mig är de enda sättet att bestämma sig och stå emot. Det är trots allt så att de är ditt val om du äter onyttigheter eller inte.
Var själv socker beroende innan men med självbehärskning så försvinner de.
Klassisk "sambo-fälla" 😃
Det enda som faktiskt hjälper är att tvinga sig själv att sluta. Suget försvinner faktiskt inom ett par dagar om man ser till att vara stenhård. Be honom peppa dig så känns det kanske lättare? Köp inte hem chips, godis m.m. så är det lite svårare när suget slår till.
Har du ett riktigt sockerberoende så är det ju svårt, för mig har det funkat med LCHF. Det håller mitt sug under kontroll. Tyckte kanske det var lite drastiskt i början men nu är det toppen och jag ångrar mig inte en sekund.

Hade samma problem när jag och min sambo blev tillsammans. Vi köpte myspys flera gånger i veckan.
Han som är träningsnörd med hög ämnesomsättning fick kanske 1 kg extra medans jag med min låga ämnesomsättning lade på mig ca 20kg under 1 års tid, vilket ledde till att jag tyckte illa om mig själv och åt mer för det. Gick upp 30 kg under 2 år och har först nu, när jag fick min Diabetes typ II diagnos, slutat med det onyttiga och kämpar för att äta nyttigare. Det var helt enkelt det som krävdes för mig.
Jag tror att man måste hitta något som verkligen motiverar en att sluta. Visst jag har fallit tillbaka och kännt suget efter en lite choklad, men jag nöjer mig sen och kämpar ännu hårdare för att hålla mig till den nyttiga livsstilen, men eller utan min sambos stöd hela tiden ;)
KÄMPA PÅ! Tillsammans med goda vänner kan man klara ALLT :) <3