Soppdieten + nyttig mat
Hej!
Jag skulle vilja testa att kombinera soppdieten och nyttig mat, tex ett mål soppa och ett mål sallad. Tror ni det fortfarande kan ge resultat? Soppdieten utlovar ju 4 kg på en vecka och förstör man det då genom en sallad måltid?
Tacksam för svar!
Lämpligast är att gå ner sakta men säkert. 4 kg på en vecka är mycket.
Jag är inte mycket för dieter, de kanske fungerar för stunden men sedan när man börjar äta "Normalt" igen så brukar man i regel gå upp igen. Så jag hade satsat på det istället samt då regelbunden motion/träning av något slag 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fyra kilo på en vecka är varken rimlig eller nyttig viktnedgång. Möjligt att man kan klara det första veckan om man har mycket övervikt och kroppen släpper ifrån sig mycket vätska samtidigt. 0,5 - 1 kg i veckan är desto mer rimligt.
Och ja, det kan ge resultat om du byter ut några soppmåltider mot sallad. Så länge du förbrukar fler kalorier än du stoppar i dig så bör du se resultat.
Låt det ta tid, finn en kost som fungerar för dig i längden istället. Du tänker inte ha med fett eller protein?
De fyra kilona är med all sannolikhet vatten.
De där 4kilona är nog bara bluff. Visst, är man kraftigt överviktig kan man tappa en hel del vätskevikt i början, vilket ger dem fritt fram att lova massa bluff och båg. Så jo, du kan säkert få dom siffrorna på vågen, tro bara inte att det är fett som rasar! Du tappar vätska och sliter på kroppen. Det är muskler och lite allt möjligt som ryker när man kör så extremt.
Ät du en ordentlig sallad med gott samvete! Gärna med keso/tonfisk/kyckling/ägg eller annan bra proteinkälla, och lite bönor så du inte tappar energin alldeles och blir vrålhungrig på två röda. Låt det ta tid. Var rädd om kroppen!