Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 4103 ggr
Ralktad
1

Tips till en nybörjare?!

Hallå. Jag är som sagt nybörjare med viktminskningen. Började idag måndag (7 okt).

Jag har tänkt köra med Naturdiet shake. 

Men nu till min fråga. Ska man köra med endast shakes eller ska man kombinera med middag? Så att man byter ut frukost och lunch, sedan äter man en vanlig middag? Eller ska man då köra LCHF/LCHP vid middag?

Jag vill ha alla tips ni kan ge. Jag behöver gå ner ca 25 kilo.

Hur har ni gjort?

Mvh

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Tassy]
5

Skit i pulvret, lägg om kosten på ett hållbart sätt och låt det ta tid. Motionera dagligen och undvik skräpmat, hel/halvfabrikat och för mycket snabba kolhydrater.

Pulver är nästan bara trögflytande socker och onödigt skräp, och en extremdiet som möjligen ger snabb viktnedgång, men vad lär du dig på vägen för att kunna behålla din vikt sen och må bra? När du är klar står du där och har ingen aning om vad du kan äta utan att jojoa upp allting (plus ofta lite extra).

smurfis
0

Jag har kört en variant nu där jag åt endast Naturdiet pulver i två veckor, sen trappade jag upp med mat och då enligt LCHF och det har funkat jätte bra för mig.

Så här i efterhand kan jag ju tycka att pulvret var lite onödigt.

Byhäxan
0

Hej, jag funderar på att prova att fasta varannan vecka 🤔 äter inga direkta mediciner, behöver säkert gå ner minst 15 kg 😕 Psyket mår inte bra  av detta, allt gick så fort, typ på 5 veckor gick jag säkert upp drygt 5 kg. någon som provat detta, så skriv gärna och berätta 🙂       Mvh// Byhäxan

RobinEH
0

Menar du att du skall fasta en hel vecka varannan vecka eller bara någon dag varannan vecka?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Byhäxan
0

Jag ska fasta varannan hel vecka hade jag tänkt, mår så pass dåligt att jag måste bara prova något.

luddan
0