Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 824 ggr
Oceanen
0

Tips nyttiga maträtter?

Hej!

Jag skulle jätte gärna vilja gå ner i vikt, jag är inte så jätte bra på att gå ut och träna men försöker gå istället för att åka buss.

Men jag är inte så bra på maträtter som är ganska nyttiga.
Har ni några tips på bra maträtter, väldigt gärna allt möjligt. även vegetariskt för de är väldigt kul med variation. och tips på vad man kan använda istället för pasta och ris. 

Och jätte gärna nyttig frukost också. Jag tröttnar otroligt fort på saker och slutade därför att sluta träna för att jag tröttnade på de så mkt. Men blir deprimerad av att inte va nyttig. Och maträtter detsamma, så gärna roliga rätter för alla rätter under dagen.

Tack! =)

KesoMonstret
0

Du kan byta ut pasta/ris mot bulgur, bönor, mer grönsaker, linser.

keptak
0

Jag är igång med min viktnedgång och lägger ut en del recept på min blogg keptak.blogg.se. De är enkla att göra och är lätta.

Wony
0

Mathavre, matvete och matkorn är ruggigt gott att byta ut pastan och riset mot. Sedan finns ju bulgur, couscous och liknande. Sedan älskar jag att använda kikärter i matlagningen, liksom vita bönor. Mättar bra tycker jag!

Matig sallad med massor med grönsaker, bönor, ägg, kalkon, kyckling, tofu osv, det är också lätt att göra - bara att skära/hacka ner allt i en skål. Lite citronsaft på det blir gott. 🙂

Oceanen
0

Tack så jätte mkt för tipsen =)

smurfis
1

Broccoli är perfekt att ha till kött/fisk/kyckling som tillbehör.

Vill man inte äta kalla grönsaker som sallad, så kör dem i ugnen en stund. Med lite kryddor m.m. Blir mer "matigt" än att äta en sallad tycker jag.

[Tassy]
1

zuccini kan med fördel strimlas och snabbkokas i saltat vatten - toppen att ersätta pasta med!

Annars ersätter jag det mesta med kokta grönsaker (frysta), t.ex. broccoli, blomkål, morötter, haricot vertes mm.

Oceanen
0

Super bra!! Tack så mycket! 😃