Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1103 ggr
Noa-Nisse
5

5:2 känner ni igen er?

Hejsan Jag började på 5:2 dieten för ca 1 vecka sedan. Har valt att ha mina svältdagar mån och tors. Nu är jag haft 3 svältdagar och på de dagarna dricker jag endast vatten plus ca 100 gam skinka eller kalkonpålägg på kvällen. Hungern är inget problem för mig, det brukar gå över men sötsuget är värre :P men har inte gett mig.

Jag tycker detta fungerar utmärkt. Jag äter som jag gjort innan de resterande 5 dagar. Jag har märkt att jag är en person som har svårt för att ändra om mina matvanor helt 7 dagar i veckan 365 dagar om året. 
Konstigt nog så är jag inte så himla sugen på sötsaker eller fettig mat mina vanliga 5 dagar. Efter min svältdag så märker jag att jag blir snabbare mätt dagen efter när jag äter något så det är ju positivt.

Under denna tiden som jag börjat med denna matvana så har jag gått ner från 99,9 till 97,2. Så det känns väldigt bra för att bara ha gått 1 vecka och 2 dagar.
Såg på dokumentären från BBC om svältdagar och blev inspirerad. Och om jag tänker efter så stämmer det väldigt bra. 

Men något som jag märkt är att jag får diarre dagen efter svältdagen när jag käkat frukost. Får lite lite ont i magen, men går över efter jag varit på toa och gjort nr 2 då. Diarrén vara bara precis efter frukosten.

Någon som varit med om liknande?

Medarbetare på Hundar.ifokus