Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2350 ggr
genser
0

jul och nyår

Hej gott folk!

Hur har det gått för er över julledigheten? Har ni hållit fast vid de rutiner/dieter/träning som ni använder för viktminskningen, eller lagt dem åt sidan under en tid?

Själv har jag helt ballat ut under advent och jul, framförallt under julen som firas med familj. Fy fan vad svårt det har varit för mig att hålla fast vid något överhuvudtaget! Jag har fikat och ätit godis i helt kopiösa mängder, och någon generell kolhydratrestriktion har bara flugit ut genom fönstret. Träning har det heller inte blivit alls.
Summan visar en uppgång på 0,6-1 kg, vilket känns som förtjänat, snarare att det borde varit mer.

Men, just nu förklarar jag slaget om julen och nyår förlorat, äter gott dessa sista dagar och sen tar jag en rejäl nystart när det nya året börjar!

Jessicahagstrom94
0

Nej, råkade visst bli godis och grejer mitt i veckan ;)

Jaguar_
0

Man ska njuta av livet också..inte bara plågas 😉 Ät gott några dagar, njut av livet och dess smaker. Sen gå tillbaka till den normala vardagen du har utan att känna tyngd över dina axlar. Best way to live. Don't worry be happy!😃 Om du nu gick upp två kilo..Det går du ner på två veckor om du tränar och äter rätt eller under längre tid medan du njuter av träningspassen.

Själv har jag inte tränat under julen (och planera inte hålla tillbaka mat/godis under nyår heller), men jag har inte ätit jättemycket heller kan jag inte påstå. Godis har jag inte mycket sug efter efter att ha jobbat på godisfabrik i 7 månader och har typ 25kg godis eller mer hemma. Har även matkasse så äter nyttigt och bra mat.

Ska starta upp nästa år med mina två eller tre dagar i veckan. Inga problem här inte. Men min träning går inte ut på att gå ner i vikt. Den går ut på att få en snygg kropp som jag trivs med. 😎

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

[Tassy]
0

Jag höll mig inom kaloriramarna fast jag unnade mig fram till julafton. Julafton njöt jag som alla andra av julbord, tomtegröt och annat. Sen snabbt tillbaka till vardagsrutinerna igen, och igår blev jag bjuden på tårta som jag glatt åt med gott samvete. Ligger still viktmässigt fortfarande och känner mig väldigt nöjd med balansen jag funnit. 

I nyår åker också kaloriräknaren bort. Jag har gott och väl råd med det. Mitt mål just nu är ju långsam viktuppgång i kombination med hård träning, och än så länge sitter vågen fast som ett skruvstäd 😐 men så länge jag gör framsteg på gymmet (vilket jag gör med raketfart) så tänker jag inte börja bulka.

AilyAdams
2

Jag har gått upp lite i vikt över julen, för jag har helt enkelt ätit för mycket. Dessutom blev det för mycket godis, något jag sällan äter alls. 🤢

I fredags kom vardagsrutinerna igång direkt och nu är allt frid och fröjd igen. 👍

Läste något klokt någon annanstans:

"Det viktiga är inte vad vi äter mellan jul och nyår, utan vad vi äter mellan nyår och jul."

Heter det De eller Dem?

ninor
0

Jag har hållit uppe träningen, men allt för mycket godis och onyttigheter har ramlat ned i magen. Tyvärr är jag typen som lägger på sig direkt av minsta lilla, så vågen visade på +2,5 kg idag. Så jävla suuuurt! Men det är bara nya tag som gäller :-)

genser
0

Tack för peppen! Ja, med riktig träning och bra rutiner igen efter nyår tror jag att de snabbt uppgångna kilona blir snabbt nedgångna :). Ibland har det verkat vara så att efter en "dålig"/onyttig period så tar träningen desto mer när den väl kommer igång -och det vore ju trevligt förstås! Men, så tränar jag ju för att jag (egentligen) gillar det också :)

Bra jobbat och bra att få ta bort kaloriräknaren! Lycka till med tränngen.

Det där citatet gillar jag också, det ligger mycket i det.

Ah, men då är det säkert en massa bundet vatten eller grejer i systemet kvar! Det trillar säkert av snabbt när du kommer igång igen. Lycka till!

keptak
0

Jag har tränat/tränar som vanligt, 6 dagar i veckan. Älskar att träna så varför ändra på det bara för att det är jul och nyår? Maten har också den varit likadan men det har blivit någon kaka. Folk i min närhet tycker synd om mig för att jag inte "kan" äta/dricka "gott" men jag vill nå mina mål och äter det jag tycker är gott. Och vill jag äta/är jag sugen på något så äter jag det. Säger jag till mig själv att jag inte får så vill jag. Därför får jag om jag vill men det är inte ofta jag vill.

genser
0

Gott nytt år alla!

Nytt år -nya och fortsatta möjligheter och mål att nå :)
Lycka till allihop -nu kör vi!