Tokträning inför vägning...
I morgon är det vägdag för mig. Jag gillar att väga mig på fredagar. Då blir jag peppad inför helgen och äter nyttigare per automatik. 🙂
Idag på morgonen började jag oroa mig inför vägningen och det slutade med att jag åkte till mitt lokala gym och deltog i ett grupp-pass core, för att sen, direkt efter, kasta mig in i ett annat grupp-pass, men då med styrketräning. Jag går en halvtimme dit resp. hem också. Gissa om jag är helt slut i kväll?
Hur mycket gör det för vikten att tokträna på det viset? Var styrketräningen överflödig för själva viktminskningen?
Händer det att ni får lite panik över kommande vägningar och gör konstiga saker för det?
Heter det De eller Dem?
Nja att tokträna är nog inte så bra.
Bättre att försöka att acceptera det som står på vägen, alla har bra och dåliga veckor 🙂 Tokträna dagen innan eller samma dag, tror jag personligen inte direkt gör något på vikten.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Att träna är ju bra i sig, såklart. Dessvärre tror jag inte att det kommer att göra någon större skillnad den närmaste vägningen.
Men i längden tror jag defenitivt att det kommer att märkas om du tränar lite hårdare ibland. Det kan ju handla om bara ett par hekto extra i månaden. Men det är ju alltid något.
Och så är det ju just den där känslan av att man känner sig så JÄKLA duktig efteråt ;)
Nä, det är nog som ni säger, att det inte gör någon skillnad. Däremot hade jag inte behövt känna oro, för vågen visade på -1,3 kg. ✨
Heter det De eller Dem?
Jag kan också bli lite knäpp vissa veckor när jag hoppas så himla mycket på ett bra resultat :). Och det leder, precis som för dig, till lite knäppa handlingar (typ tokträna, låta bli att dricka vatten på kvällen (dumt!)).
Säger som de tidigare kommentarerna att det är bra att träna hårt ibland, men det kan vara rätt dumt att tokträna sådär om man inte har byggt upp sig innan -du behöver se till att få rejält med återhämtning sen!
Personligen brukar vågen ofta visa + någon dag efter träning eftersom jag dricker så mycket vatten under träningen.
Jag är inte otränad, men jag brukar inte köra två gruppass i rad någon gång… Det var lite mycket. Jag blev tvungen att köra med lägre vikt än normalt på styrketräningen för att ens orka. 😐
Det där med vattnet känner jag igen. Jag brukade skippa vattnet en hel dag, men det har jag åtminstone slutat med. 😉
Heter det De eller Dem?
Var försiktig och observant på dylika beteenden. Det är väldigt lätt att gå för långt och fastna i skiten (bli ätstörd).
#6 Ja, det kan vara riktigt farligt, det har du rätt i. Men det är längesedan jag försökte justera oro inför vägning med maten. Jag är våg-missbrukare. Jag kan väga mig flera gånger om dagen, så nu har min man gömt den. Han tar fram den på morgonen, vägdagen, innan han går till jobbet. 😉
Detta gör att oron kring vägningen ökat lite. Jag hoppas det bara är en övergångsperiod och att jag blir trygg i det när jag börjat vänja mig. 🙂
Heter det De eller Dem?