Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 765 ggr
gickan87
0

Vilken metod väljer man?

Vart ska jag börja? Behöver gå ner ca 40 kg. Har aldrig bantat tidigare. Funderar 5:2 metoden men vet inte? Vart börjar man?

MVH Erika :)

Sjöstjärna
0

Tänk långsiktig hälsa istället för snabb viktnedgång. Tänk in med bra näring och naturlig mat och ut med tillsatsämnen och hårt processad mat. Ju mindre bearbetad maten är desto mer näring finns kvar och desto nyttigare är den. Detta leder dig i riktning mot färska grönsaker, rotfrukter, frukt, helt kött och naturliga fetter som t ex smör. Redan där är mycket vunnet. Att också dra ner på snabba kolhydrater som socker och vitt mjöl ger en snabbare effekt.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Vyer
0

Välj den du tror passar dig och som du klarar av lättast - på lång sikt. Börja med att läsa på och se vad som känns rimligast för dig!

Själv valde jag LCHF, har gått ned ~ 65 kilo.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Karmatarerskanise
0

Ts; jag tror på att ta bort produkter innehållande mjöl (tex pasta, bröd), vitt ris och potatis. Bort med allt socker.

[Tassy]
0

Och jag säger balansera kosten, ät vad du vill men ät lagom, och inte skräp allt för ofta. Förbjuder man något så kommer man att få sug som heter duga.

Själv viktminskade jag som #5 föreslår, och det funkade jättebra, dock höll det inte i längden, så jag gick över till vanlig mat igen. Vikten behöll jag dock.

Ren mat är att föredra också, själv är jag dock inte allt för nitisk, men håller det som riktlinje.