Bild på mig. TJOCK?
Hej! Jag har skrivit här tidigare om min viktminskning (-32 kg). Från 95 kg till 63 kg har jag gått ner. Jag tränar & tävlar kickboxning, men har fått stanna upp med all träning ett tag pga knäskada. Så har gått upp 2 kg. PANIK!! Känner måste nästan gå till dietist för få hjälp att gå ner i vikt haha, man blir ju lite panikslagen skämt & sido. Men i alla fall.. Vill visa bilder på mig hur jag ser ut nu. Och nej, jag har inga muskler. Vill ner i vikt mer innan jag bygger på muskelmassa. MEN min fråga är; hur tycker ni min kropp ser ut? Tjejer (även killar) tycker ju så himla mycket! Säg vad ni vill inom den lagliga gränsen. Givetvis får ni förvänta er svar också, men jag blir inte arg. Vill ha kritik, men som sagt tänker inte bygga på muskler nu så vill inte ha några träningstips (har PT osv som hjälper mig med det). Vill bara veta om min kropp är duglig, är jag tjock, för smal eller ja, vad tycker ni tjejer & killar? Snacka nu ;)
Sajtvärd på Polen
Ramlade in här tycker du ser fin ut…Grattis till din viktminskning!
Tycker du ser fullständigt normal ut, absolut inte tjock.
Härliga framsteg!
Jag tycker du är mullig på gränsen till tjock.
#7 Säger absolut inte att du ser dålig ut dock :)
Värt att nämna igen, grymma framsteg!
Tycker att du ser helt normal ut! Om du vill skulle du kunna tappa någr kilo utan att bli mager, men du "behöver" det inte utan är fin nu också :)
Grattis till din viktminskning. Du är jätte fin!
Problemet när man går ner i vikt är att hjärnan inte riktigt hänger med. Ofta ser man kanske sig själv som tjock fast man inte är det längre. Sen är det alltid ett problem just det här att man kanske blir smal men fortfarande "slapp" i kroppen om du förstår hur jag menar? Jag har samma problem själv. Det är ju dock inget som syns med kläderna på så det är kanske mer något man själv tänker och stör sig på.
Sen om man jämför sig med tjejer som alltid varit smala så blir det också helt fel. Ha inte för höga krav på dig själv. De flesta tjejer ser faktiskt ut precis som du!
Wow, vilket jobb! 👍
Ser helt okej ut i mina ögon. Starkt jobbat med viktnedgången!
Först och främst, gryyymt jobb!! Har själv gått ner i vikt så vet hur svårt det är. Sen vet jag inte vad din drömkropp är eller så, skulle säga att du har en fin kropp, lite kramgo, men inte "tjock". Sen så är det ju som för alla att man kan skala av ett par "skönhetskilon" för sin egen skull för att bli helt nöjd :)
Styrketräning hjälper ju till med att förbränna fett. Det är viktigt också. Gjorde personligen ett fel när jag började, körde bara kondition och endast kondition - blev tvungen att ta igen med en massa styrketräning Du der inte tjock ut. Skulle säga en liten bit chubby och, som du själv skrev, inga muskler.
#2 WOW! Vilken prestation!
Bilderna #0-1 tycker jag visar på en normal kropp, varken smal eller tjock. De två kilona får du nog gå ner när du kommer igång med träningen med. Lycka till!

Vet att tråden är gammal men jag tänkte svara ändå. Du är verkligen inte tjock, du har lite fett på insida lår men det har väl alla, gäller bara att träna upp dem. Att ha fett på vissa ställen betyder inte att man är fet. Du har lyckats suveränt, kan knappt tro du har vägs så mycket för det syns verkligen inte på din kropp nu. Man brukar få väldigt slapp och hängande hud när man gått ner från så stora siffror, men det tycker jag inte du har. Jättebra jobb!!
Wow vilket jobb! Snyggt!
Jag tycker att du ser ut ungefär som jag gör. Jag anser både dig och mig som väldigt normala. Inte tjock, men med "några trivselkilon". Dvs man skulle kunna gå ner lite till utan att det är farligt, men det är absolut inte så att det behövs.
Jag har väl ca 5-10kg mer än jag behöver. Lite plufs på mage, rumpa, lår och såklart lite överallt. Men jag ser inte tjock ut (och inte du heller). Jag önskar att jag gick ner dom där 5-10kg, åtminstone 5kg, men det är inget jag jobbat nämnvärt på i det sista. Jag är gravid nu, så jag kommer börja på +några kilon inför min viktuppgång. Nu är ju inte tid för att banta, så nu satsar jag istället på att inte gå upp i onödan genom att äta bra och röra på mig.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Hur lång är du?
Förlåt om jag låter lite otrevlig nu, det är inte på det sättet jag menar. Men herregud, du har gått ner så otroligt mycket i vikt. Jag hoppas att du är riktigt stolt, för det borde du verkligen vara. Tycker att du ser helt "normal" ut, om man kan säga så. Jag tror knappast att du behöver oroa mig. Jag har själv gått ner 13 kg, och går jag upp ett kilo någon gång ibland så får jag panik. Jag tror att min hjärna kopplar det till att jag kommer att bli större igen. Men oroa dig inte. Jag vet hur det känns när man känner sig "tjock". Det känns som att vilka kläder man än har på sig så passar inget, bara för att man tycker att låren är alldeles för stora eller magen putar ut för mycket. Man känner sig inte lika fin helt enkelt, vilket är väldigt tråkigt. Nu surrar jag verkligen på, men min poäng är att du verkligen inte borde känna dig tjock. Vill du gå ner några kilon till så ta det i lugn och ro, unna dig en belöning någon gång ibland. Det har du verkligen förtjänat! :-) Maja
Grym prestation!
Jag kan också ha lite svårt att definiera min självbild då jag på ganska kort tid gått ner cirka 20-25 kilo.
När jag tittar mig i spegeln kanske jag inte är helt "nöjd" med vad jag ser om jag bara tar in själva synintrycket. Tänker jag däremot på hur jag såg ut innan, vad jag åstadkommit sedan dess och att jag fortfarande är mitt i processen känner jag mig enormt nöjd och är väldigt stolt över det jag ser i spegeln!
Du är absolut inte tjock men om du tycker att du fortfarande är lite tung, fortsätt då på den inslagna vägen! Det har ju gått riktigt bra hittills!
Toppenjobb!
Du är jättefin! 🙂