näringsdrycker
Hej.
Jag har nyss börjat ny skola och kan inte äta inför folk., förutom nära vänner och familj eftersom jag vart mobbad för att jag åt för långsamt och lite som barn..
Men eftersom jag nu går i högskola så har jag långa dagar och funderar på näringsdryck..
fyra kostar ca 90 kr på apoteket och tja, undrar om någon har koll på om man går UPP i vikt även om man tja, tränar och begränsar sitt intag utav mat.. tack på förhand.❤️
Nej man går inte upp i vikt av dem om man håller sig till sitt dagsbehov.
Du kan få dem på recept så blir det billigare.
Det finns inga livsmedel som per automatik orsakar viktuppgång, förutsatt att de inte är giftiga eller att du är allergisk. Det blir ju dock mycket billigare om du gör någon form av juice/smoothie hemma som du kan ta med dig. Näringsdrycker är ju i princip en multivitamintablett utblandad i vatten, olja, socker och lite protein menad för de i absolut behov av näring. Är det så att du ändå vill satsa på näringsdrycker så är det ingen större skillnad från nutrilett och allt vad de heter, om du finner dessa billigare.
#2 Nej, priset är det samma.. för ett fyra pack kostar ca 80-90 kr och tja då blir det ju ca 20-22 kr styck.. och det är ju vad dom färdiga shakesen också kostar.
Ska vilket som dra och köpa ett paket nu, och sen prata med min läkare om att få det utskrivet.
Och en pepp och lycka till för att förändra dina obehagskänslor inför att äta inför folk! Det kan vara ett jobbigt moment både för dem som är/varit överviktiga och tycker att det är känsligt för det, och för de som liksom du fått motsatta reaktioner. Men hoppas verkligen att du kan steg för steg börja äta inför folk -livet blir ju lite lättare och socialare då :)
Jag hade en period i tonåren då jag inte kunde äta inför folk, jag tog med matsäck och låste in mig på toan 😃