Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 669 ggr
em.nord
1

måste prata av mig

Hej.

Jag känner att jag måste få prata av mig för jag har börjat gå upp i vikt igen.

När jag försöker prata med mina bekanta så säger alla; "men du behöver ju inte gå ner i vikt! Du är så fin" Min bästa vän sa samma sak tills jag tog tag i valken på magen då sa hon okej kanske behövs lite.

För det är lite det handlar om. Det känns som att om man inte har +20kg övervikt ska man vara tyst och det gör mig så ledsen.

Jag har alltid varit stor och tom tjock som barn. som äldre tonåring har jag legat runt 67 kg i vikt och bmi på ca 24-25. Alltså på gränsen. När jag var 22 tog jag tag i allt och började promenera. Vägde då 70kg. Började sedan jogga och det va så himla skönt! Ensam med musik i öronen fick mig att hantera allt och må så himla bra. Gick ner till 60kg på 1 år men de var inte det viktigaste utan jag kände mig snygg, mådde så himla bra, kunde sova på natten och var pigg och glad på dagarna och åt nyttigt men även godis när jag var sugen.

Sen, träffade jag min sambo på hösten, snön kom över 1m så jag slutade springa. Och nytt förhållande blev god mat med efterrätt. Myskvällar med chips och läsk. Och att helt enkelt känna sig älskad för den man är.

Jag började smyga på mig kilo efter kilo. 62 kg, äh ingen fara. 65kg, nu får jag nog tänka lite men ingen fara. Nu 1,5 år senare väger jag 75 kg. Har Bmi på 26 och för första gången då på övervikts sidan. Jag vet att det inte är ett exakt mått men jag har fått stor mage och mår inte bra.

Behöver skriva av mig för nej, jag är inte fet men jag är inte normalstor heller. Behöver förlora 10-15 kg fett och jag har kört fast.

Kan inte direkt prata med någon… Så skriver här istället. =) Jag vet vad som krävs av mig men man behöver prata av sig på vägen. För man kommer slå i väggen då och då…

Ha en bra dag alla =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Jullanhugo
2

Damn, känner lite samma sak c:

em.nord
0

tror det är vanligt men man pratar inte mycket om det =)

emmans blogg

Jullanhugo
0

True story bro :)

[majatengdelius]
0

Fastnade också i "förhållande-fällan", haha.

Det där fixar du. Det är alltid drygt att komma igång.

Jag gick ner 10 kg, och nu när jag har 5-7 kg kvar så har jag verkligen fastnat. Jag vill inte bara "äta rätt", jag vill äta goda kakor och dricka köpt äppeljuice. Jag vill inte ut och gå i kylan, jag vill sitta hemma och dega i soffan efter jobbet.

Det gäller ju bara att ta tag i det. Låt det ta sin tid, det viktigaste är att du känner att du är nöjd när du väl är klar :)

em.nord
0

#4 precis. =) jag har ju hundar så ute och går varje dag men inte så långa rundor som jag brukar. Har dock satt igång igen har en kompis på jobbet och vi har gått 2 kvällar 1.5-2 timmar men nu är hon självklart sjuk stackarn. Idag blev det 40 min själv men inget kul att halka fram!

Behöver bara sätta igång, förra gången var segt första månaden sen bara flöt allt på =)

Va duktig du är! 10 kg är inte dåligt och som du säger de sista är dryga att gå ner. Jag älskar att baka så jag tänker ha en dag i veckan när jag bakar något sen när jag kommit igång, tänkte söndagar om jag är ledig för då städar jag ordentligt och bäddar rent sängarna.

Sen har jag svårt att hålla kexchoklad och varm choklad borta när jag jobbar kvällar!! ;)

emmans blogg