Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 2011 ggr
lollo94
1

Hålla vikten/fortsätta gå ner efter pulverdiet

Någon som lyckats hålla vikten/fortsatt gå ner i vikt efter pulverdiet. Jag funderar på att testa pulverdiet som en kickstart i min viktnedgång, har ca 40-45 kg jag vill bli av med. Har testat andra dieter och inget har funkat..

Vill inte ha några onödiga kommentarer från de som inte har gått på pulverdiet själva utan vill ha positiva/negativa kommentarer från de som har testat/håller på att testa.

[majatengdelius]
1

Jag lyckades hålla vikten efter att jag gått på pulverdiet. Jag hade då ätit pulver i ca 1,5 vecka, längre stod jag inte ut.

Jag höll då vikten i några dagar, men sen började jag sakta men säkert gå upp igen…

Bestämde mig för att prova igen, men drack då pulverdrinkar till frukost/lunch och åt "vanlig" mat till middag, oftast grönsaker och någon proteinkälla, typ kött eller fisk. Tanken var att jag skulle gå ner, utan att kroppen skulle vänja sig vid endast flytande föda.

Lyckades hålla vikten efteråt. Nu har jag gått upp litegrann igen, men jag har varit lite lat på den senaste tiden, s¨å jag misstänker att det har med det att göra.

Så jag skulle vilja rekommendera den sistnämnda metoden, om det är pulverdiet du vill följa :)

LindaV-norr
0

Det som fungerade för mig var att när jag skulle lägga in fast föda efter renkur så tillsatte jag enbart protein istället för frukt och grönsaker som ofta rekomenderas.

Så efter att bara druckit "pulver" så la jag till ett ägg den första dagen på upptrappningen. Samma dag 2. Dag 3 åt jag 2 ägg och det viktiga är att du inte blir ekonomiskt snål (som jag lätt har blivit någon gång) och  minskat på antal pulvermåltider när du lägger in fast föda.

Så där fortsatte jag dag för dag och ökade på mängden för att slippa börja frossa. Men det är verkligen inte lätt att trappa upp.

Lycka till