Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 669 ggr
zuperzero
1

Nu ska jag gå ner 10 kg!

Hej!

Jag skulle bara vilja skriva här, för att det känns skönt att vara "anonym" och dela med sig av sitt kämpande till andra som kämpar med samma sak. 

Jag är en tjej på 21 år och tränar mycket. Trots det har jag en del överflödigt fett som jag nu tänker bli av med! 😛Jag har länge velat gå ner i vikt men inte riktigt haft motivationen. Jag har ätit bra under några veckor och sedan fallit tillbaka. Nu känner jag mig supermotiverad och har kommit på ett sätt för mig att motiveras att hela tiden fortsätta mot mitt mål. Jag vet att beräkningar inte alltid stämmer med hur kroppen reagerar, men jag använder beräkningarna som motivation, men räknar med att resultatet kommer att bli annorlunda i praktiken.

Hur som helst. Mitt motivationsknep som fungerar för mig, fungerar så, att jag skriver i min kalender/dagbok varje dag hur många % av min viktnedgång som är avklarat. 10 kg beräknar jag som 75000 kalorier, alltså är 1 % avklarat när jag förbränt 750 kalorier. Detta kommer att motivera mig att inte "äta upp" kalorier som jag förbränt och börja om, även om jag räknar med att vissa dagar kommer att bli oförändrade, men att gå bakåt kan jag inte acceptera. 🙂

Jag kommer i alla fall att äta "clean" som man säger inom fitnessvärlden. Jag tror att man tjänar mycket på det. Om inte viktmässigt, så åtminstone i ork. Jag tränar mycket och har en del muskler, så jag ser väl det här lite som en deff och hoppas på att jag kommer att se ganska fit ut när jag når mitt mål. 😃

Ja, jag tänkte ha den här tråden lite som något att skriva av mig i. Jag har också tänkt att uppdatera hur det går och så när jag känner för det!

Till alla er på siten: Ni är grymma! Man känner verkligen den positiva värmen här. Alla stöttar varandra, och det är grymt! Kör hårt och fortsätt vara grymma! 😉

Liiniz
0

Lycka till!! Alltid skönt när man verkligen känner av motivationen! Jag har precis som du förr haft motivation i några veckor och sen "gett upp" lite. Det som har funkat väldigt bra för mig nu är att ha lite delmål, exempelvis är det stora målet att gå ner 10 kg men varje delmål är 2 kg och på så vis känns det som en vinst var gång man har gått ner 2 kg och 10 kg känns ganska så snart som inte så långt borta :-)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

zuperzero
0

Tack!! 🙂

Jag har delmål, varje kg är ett delmål, så jag räknar faser. Så första kilot är fas 1 o.s.v. 😃 kommer kännas bra. Sedan kanske jag unnar mig t.ex. en fika eller en chokladbit när jag avklarat fas 3 för att köra vidare på fas 4. Eller ja, jag har väl egentligen tänkt att unna mig något när jag känner att det är akut. Än så länge har jag inga planer på att stoppa i mig något sådant, men jag räknar med att det kommer på vägen! 😉

Liiniz
0

Det låter som en bra idé, denna gången har jag själv inte förbjudit något, jag får äta allt men mindre av vissa grejer och vid färre tillfällen. Känns mycket bättre, är inte alls lika sugen på onyttigheter. 😃 Dock unnar jag mig något litet om jag skulle bli sugen, inte en hel godispåse som förr😉

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad