Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1166 ggr
Nevina
3

Viktnedgång in process =)

Hej. Jag har gått upp 25 kg efter att jag börjat ta p-spruta. Så nu har jag bestämt mig för att gå ner igen. Jag vill nog inte gå ner hela 25 kg, men en del iaf.

Första målet är att mina leggings och pyjamasbyxor ska sitta skönare, alltså inte för tajt. Andra målet är att komma i de gamla lite mindre leggingsen och pyjamasbyxorna. Tredje målet är att komma i kläderna som jag hade när jag "bara" hade gått upp 16 kg. Slutmålet är att komma i de flesta av mina kläder jag hade innan jag började gå upp. De absolut minsta kläderna (vissa i barnstorlek) ska jag kanske göra mig av med, vill inte bli riktigt så smal igen.. 

Idag vägde jag mig iaf och kom fram till att jag gått ner 3,7 kg, så det är en början. 🙂

Zureel
1

Jag tycker dina delmål låter jättebra lycka till.

Nevina
0

Tack så mycket! 😃

ManU77
0

När du började med p-spruta, förändrade du din livsstil på något sätt då? Började du äta mer eller motionera mindre?

[Tassy]
0

#3 Behövs inte eftersom det skapar hormonobalans då det saknas östrogen (är samma som minipiller). Detta gör att man samlar på sig fett och vätska i mängder om man har otur. Sen kan man så klart få påverkan på aptiten då hormonerna störs. Ville mest skriva som en parentes till ditt inlägg.

ManU77
0

#4 Det var just som jag misstänkte. Jag har ibland både långa och livliga diskussioner med människor i min omgivning som hävdar att lösningen om man är överviktig är att äta mindre och/eller motionera mer. "Allt handlar om energi in vs energi ut". Men om anledningen till att man gick upp i vikt inte var att man åt för mycket och/eller motionerade för lite, utan en hormonell rubbning som leder till att man äter för mycket och/eller motionerar för lite, så är det där fokus bör ligga… dvs man behöver titta på hur man kan normalisera sina hormonnivåer istället.

[Tassy]
0

#5 ja, vad vi äter och kvalitén på maten är ytterst viktig. Inne på kost finns en tråd om just detta och östrogenkost, vad som balanserar upp kroppen. (kan inte länka från mobilen, får be att återkomma).

Nevina
0

#3 Nej, jag har inte ändrat min livsstil. Jag kan få mer sötsug än innan, men jag upplever inte att jag äter mer sötsaker än jag gjorde tidigare. 

#4 Precis. Dumma spruta..

[Tassy]
0

Tråden på kost handlade visst om östrogenöverskott, men va tusan, det måste gå bakvänt också, underskott av östrogen eller snarare överskott av gestagen är knappast "bättre".

http://kost.ifokus.se/articles/50ef3e3bd4ebea143801b63d-ostrogenobalans?discussions-1

Nevina
0

Uppdatering: Jag gick upp kilona jag gått ner och lite med därtill. Så idag börjar jag om, fast med hjälp av måltidsersättning denna gång.

Startvikt: 85,0 kg

Idag ersatte jag en måltid med en Nutrilett Hunger Control Rich Chocolate. Jag har beställt (på nätet) flera olika Nutrilett-bars och 8 påsar Modifast LCD Vanilj och hoppas på att den är drickbar.

Nevina
0

Idag har jag ersatt 3 måltider med den färdigblandade drycken Nutrilett Rich Chocolate och Nutrilett Caramel Bar.