Svårt att komma igång
Jag har extremt svårt att komma igång, både med att äta LCHF och att börja träna. Jag vill så gärna göra det, och jag tycker om LCHF-mat och att röra på mig, så det är inte däri problemet ligger.
Det stora problemet tror jag är mitt mående, jag lider av depression och har därför oerhört svårt att ta mig för saker, bara att ta mig ur sängen är en kamp vissa dagar. Men jag vet ju att jag kommer må bättre psykiskt av att äta bra och röra på mig också, och dessutom skadar det ju inte för måendet om jag går ner några kilon så att jag kan börja trivas med min kropp igen.
Så har ni några tips för att sparka sig själv i arslet och faktiskt komma igång? Jag vill så gärna, men startsträckan är tydligen extremt lång…
Precis så var det för mig att träna-en enorm startsträcka och enda sättet var att sätta ett datum och TVINGA mig själv att träna och när jag väl börjat så höll det faktiskt i 3 veckor och sen blev jag sjuk och nu är det stört omöjligt att börja igen….
Men ett sätt är ju att skaffa en Internet-PT. Med det menar jag en vän exvis på ett forum som detta som kan skriva och peppa och PM:a och be om uppdateringar om hur det går. Kanske någon i samma/liknande situation som behöver samma sak?
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…