Är det stor chans att jag får dom igen?
Hej allihopa! Förr när jag var ganska överviktig vägde jag som mest 79 kg. Jag väger nu 55 men det pendlar lite mellan det och 57. Jag är 165 lång. Självklart har jag bristningar efter att jag var lite grövre, främst på låren, rumpan, insidan av armarna och midjan. Nu till min fråga! Eftersom att jag vägde 50 kg ungefär för ett år sen och nu gått upp till 55, vilket jag tycker känns jäääätte mycket, är det stor chans att jag kan få nya bristningar? Eller måste jag gå upp ännu mer? Äter hälsosamt och promenerar i princip varje dag och gör plankan ungefär 3-4 gg ( 1min ) nästan varje dag. Vad tror ni? Jag är jätte orolig över nya bristningar då jag redan har gamla och dom påminner mig alltid om hur jag brukade se ut… Så vad tror ni? :)
Bristningar får man när man går upp fortare än huden töjer ut sig. Det är alltså inte vikten i sig sig ger bristningar utan hur fort man växer. Det är därför väldigt vanligt att man får bristningar när man kommer i puberteten, är gravid eller går upp mycket på kort tid. Jag har svårt att tro att ynka 5 kilo på ett år kommer ge bristningar.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Jag vägde 50 förra året, sen började jag träna stenhårt och ligger nu på 60-61. Precis som #1 säger så uppkommer bristningar när man går upp fort då huden inte hänger med. Jag har inte en enda bristning även om jag viktpendlar en del pga träningen.
Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono