Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3357 ggr
Disturbed-Angel
28

Minus 40 kilo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara dela med mig om att det går att gå ner i vikt även om man har lång väg ner till sitt mål. När jag var som störst trodde jag att jag aldrig skulle kunna nå en normalvikt igen.  Det kändes övermäktigt att tänka att jag hade 40-50 kilo att gå ner.  Men nu är jag ändå nära mitt mål. 40 kilo har jag lyckats gå ner :)

Niklas
3

Wow, grattis! Väldigt bra jobbat.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Aleya
2

Så otroligt duktig. Jag ska själv göra en förändring. :-) Din var inspirerande.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zamizen
1

grattis! :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Disturbed-Angel
2
[Tassy]
1

Fantastiskt! bra kämpat!

[Mariass]
0

Grattis vad duktig du är! Hur gjorde du? Hur lång tid tog de? Behöver också gå ner i vikt..

Disturbed-Angel
5

#6 Tack så mycket :)  

Jag gick ner nästan 20 kilo utan att märka det när jag slutade med mina psyk-mediciner och även slutade dricka cola. Det tog tre år. 

Jag upptäckte att jag var så nära minus 20-kilos-sträcket i samband med att jag skulle börja ta en ny medicin (och inte ville drabbas av en drastisk viktuppgång en gång till)  och då gick och köpte mig en våg. 

Jag bestämde då i mars förra året att börja använda Lifesum för att räkna kalorier så att jag inte skulle kunna gå upp i vikt av medicinen. Så då har jag ätit mellan 1200-1500 kalorier om dagen sen mars 2013 och har gått ner 22 kilo på den tiden.  Ligger lågt på kalorier då jag på grund av sjukdom har väldigt svårt att röra mig. Så det är viktnedgång utan träning för mig del.

MrsGoldfire
0

Vilken förvandling!!! "Bara" genom att sluta ta medicin-minus 20 kg!? Oj, hemska piller det måste varit. Colan förstår jag, jag anser att läsk är en av de stora bovarna vid fetma.

Stackars dig som inte kan träna, annars är det ju bra "medicin" till det mesta och även bra mot viktuppgång.

Än en gång, starkt jobbat!

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Disturbed-Angel
1

#8 Tack så mycket. Det var medicinerna som gjorde att jag gick upp i vikt från början. Min psykolog förklarade det som så att det finns mediciner som gör att det krävs färre kalorier för att gå upp i vikt så även om man inte ändrar sin kost så kan man gå upp drastiskt i vikt. Jag hade en lätt ätstörning när jag började med medicinen och levde på bara cola, morötter och cigaretter så var inte direkt hälsosam. Jag var ju fortfarande "barn" då och gick upp 50 kilo till följd av medicineringen och att jag blev ännu sjukare psykiskt. Gick upp 30 kilo på bara de två första månaderna så ett halvt kilo om dagen. Visste inte ens att det var fysiskt möjligt!  Bytte medicin efter ett par månader. Jag klarade inte av att sluta dricka cola och började äta igen vilket då gjorde att jag behöll min övervikt tills dess att jag slutade med både cola och all medicinering.   

Jag kommer förmodligen att få börja med sjukgymnastik..Eller jag hoppas på att jag får det i alla fall. Så att jag kan styrka min kropp lite mer. För i dagsläget kan jag knappt stå upp om det är över 22 grader varmt på grund av MS-fatigue och värmekänslighet.

MrsGoldfire
3

Efter jag skrev mitt inlägg följde jag din länk och kom till din blogg. Jag läste länge. Du har inte haft det lätt, inte på något sätt alls. Så ung och så mycket elände du varit med om och drabbats av.

Vill bara ge en styrkekram, vilket känns futtigt i sammanhanget, när jag önskar jag hade en trollstav istället.🤗

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Disturbed-Angel
1
JontaK
2

Riktigt bra gjort!!!

Hade själv en medicin som orsakade +25 kilo ihop med stillavarande på grund av skada. Bort med medicinen och tänka lite på kalorierna så försvann 20-25 kilo. Det går bara man bestämmer sig!

Pauliine
2

wow, grattis!!!! grym du är :)

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

scirocco
1

Ah bra jobbat, jag vet hur svårt det är att ens föreställa sig att gå ned så mycket! Har själv just oxå passerat 40 kg sträcket, börjar röra på sig neråt igen. Jag fuskar tyvärr lite med konsten måste skärpa mig igen, men styrketräning jag börjat med har gett resultat nu och jag går neråt igen efter ha stannat upp ett par månader. Så mer än halva resan till mitt mål är bortgjort, 30kg till och jag kommer vara extremt nöjd.