Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 2341 ggr
Liiniz
0

Rikshospitalets diet?

Är det någon som har provat denna diet? Om ni har det så dela gärna med er om vad ni tyckte om den, startvikt och hur mycket ni gick ner.

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Grodan
0

Nyfiken på vad detta är och sätter en tass❤️

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Liiniz
0

Känner några som har lyckat minskat i vikt med denna diet och sedan fortsatt att gå ner i vikt med bra kost och träning men kul att höra lite om andras erfarenheter innan jag ger mig på den :-) Här har du en länk till där man kan läsa om dieten http://www.viktminskning.dk/Rikshospitalets-diet.php

Mvh LinaGlad

Grodan
0

#2 LOL, det ser lite ut så som jag äter just nu när jag är fattig… utom sockerbitarna och köttet samt att jag dricker mycket mycket mer.

Jag har under mitt liv hoppat på div dieter och det som fungerat bäst för mig är lite men ofta. Att hålla igång tarmarna, att stoppa in nya mat så att kroppen gör sig av med den gamla maten. Att äta sällan gör att kroppen går in i "svält", allt tas upp och lagras och inget skickas ur kroppen.  Så även om jag är fattig försöker jag få i mig något. Ibland är det bara vatten, te eller kaffe, eller en frukt.

Är nyfiken på hur tarmarna fungerar med denna diet, berätta gärna ni som provar.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

leemland
0

Måste fråga TS: är du inne på att testa den själv eller bara nyfiken om den? 

Det jag läst , nu ikväll, om den dieten är att den "varar" i 6 månader bara. Sen är där många som går upp/har gått upp till sin startvikt igen. Den verkar inte alls bra, inte om man bestämt sig för att verkligen gå ner och ändra sig. Vill man bara tappa lite , "bara för att" så skulle den väl kunna funka. Men de är ingen diet som rekommenderas.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Liiniz
0

#4 menar du att viktminskningen håller i bara 6 månader och att man sen går upp i vikt eller att dieten varar i 6 månader? Dieten varar i 13 dagar och som med många andra sådana dieter så är det väl mer som en kickstart och om man fortsätter att gå ner efter eller gå upp i vikt beror ju helt på hur man sköter kost och träning då. Har själv gått på nutrilett i tre veckor för ett tag sedan som en kickstart och nu efter tränar jag på gym 4 dagar i veckan och rider massor samt äter mat som passar mig men som ändå är nyttig. Ligger just nu på en etapp då vågen inte har rört sig verken ner eller upp på två veckor och funderar på att köra någon sådan här "kickstartsdiet" för att få vågen att röra sig lite neråt igen.

Mvh LinaGlad

leemland
0

#5 Jag menar att man går upp. Jag såg att den bara vara i 13 dagar.

Jo självklart har de att göra med hur man själv är och hur "taggad" man är. 

Av det jag läste om dieten igår så ska man ju för det första bara göra denna varannat år . Och på olika forum verkar det som om dom som testat de har gått upp alla kilona igen när dom slutat med den , inte direkt men efter en tid.. 

Men alla gör ju som dom själv vill. Om du nu känner för att testa denna dieten så ska du ju göra de. Men va noga med att kolla upp info innan du börjar.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Liiniz
0

#6 info kollar jag alltid upp men jag känner att man lär sig mer om för- och nackdelar i praktiken genom att höra av andra som har testat det :-) Själv har jag klart kört dieter innan där jag har gått ner några kg och efter ett tag gått upp igen men då har det berott på överätande av mat och sötsaker samt brist på motion. Men äsch får forska vidare lite mer innan jag bestämmer mig, min motivation har i alla fall aldrig varit så här stor så det ska nog gå bra i vilket fall som :-)

Mvh LinaGlad