Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 314 ggr
ninafina
1

Alltså den här ständiga balansen.

Hej!

Nu ska jag prova nånting helt nytt och tänker att jag genom detta forum kanske kan finna lite inspiration. Jag gick upp c:a 10 kg efter en separation då jag mådde dåligt, åt lite mer men slutade framför allt träna.

Nu väger jag 75 kg (jag är 169 cm) och har väl ingen jätteövervikt - jag tränar återigen 3-5 gånger i veckan och har mycket muskler) men jag vill ändå tillbaka till mina strl 34-36 kläder.

Mitt stora problem tror jag är att jag äter hyfsat nyttigt i veckorna och jag tränar mycket men om jag ska vara nyttig 24/7 så försvinner i stort sett mitt sociala liv då mycket kretsar kring att gå ut och dricka vin/ äta brunch/lunch/middag osv.

Jag vet inte vad jag kan ändra på för att få resultat; jag kan snart inte träna mer än jag gör och i veckorna äter jag typ naturell yoghurt med bär och ägg till frukost/ sallad/soppa till lunch och sallad/soppa till middag. Mitt främsta kolhydratintag är på morgonen och mellanmål som brukar vara typ ett äpple eller en banan, både fm och em.

Finns det någon annan därute som känner igen sig eller som vill gå ner några kilo men som inte har en superlång väg att vandra? Jag vill helst väga runt 60 kg till i sommar, går det?

Kram :)