Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 752 ggr
papabear
0

Prövar nytt !

Har påbörjat en viktnedgång Väger 98kg och ska först ner till 90kg som första mål sen vidare till 85kg ca. Jag tränar 2-5 ggr i veckan på gym blandat med PWs och jogg. Min plan är att äta för 1600 kcal per dag bestående av Frukost: Egengjord måltidsersättning som består av en halv banan , 0,5 dl havregryn , 2 dl lättmjölk , 1 dl vatten och 0,5 dl whey-80. Då hamnar jag på 261 kcal Lunch: Samma som frukost , har jag tränat efter frukost så lägger jag till en halv banan , 0,5 dl havre och 0,5 dl whey-80. Då hamnar jag på 483 kcal. Middag: Blir vad familjen äter men i lagom portion Ca 600 kcal Allt som allt 1340 kcal Blir det för lite tycker ni ? Kanske lägga till någon frukt så jag kommer upp i 1400-1500 kcal Har kört en vecka nu med 1 dag då jag överskred intaget. Har inte gått ner och inte upp….

papabear
1

Från 99kg till 97.1 kg på 2v :) Och jag är aldrig hungrig

Liiniz
0

Bra jobbat! Skönt att du verkar ha hittat en väg neråt så att säga som passar dig och som du är nöjd med :-)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Indriz
0

Tycker det är jättebra att du hittat något som passar och framförallt ska det kännas hållbart. En sak som är viktigt att tänka på är att gymmandet ofta leder till att man blir grymt hungrig - i alla fall konditionspass. Glöm heller inte att slänga in något styrkepass.

Är man stor så har man oftast också en hel del muskler för att bära upp allting. Att träna styrka under viktnedgången leder då till att du behåller de musklerna! 

Det kan vara bra att undvika att äta för mycket frukt också, då de oftast innehåller massa socker. Gör morotsstavar eller liknande och doppa i turkisk yoghurt - det är jättegott!

Riktigt bra jobbat än så länge så fortsätt så!

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

papabear
1

Tackar ! :) Kör på gym allt från 1-4 ggr , minst 1 helkroppspass per v , dom andra passen kör jag lite mer isolerat. Löpning har det blivit väldigt lite eller ja inget alls faktiskt , pw 2ggr på 2 v :P Men snart e delmål 1 avklarat :D

Indriz
0

Wow! Det har ju gått jättesnabbt. Jag blir imponerad! 😃

Keep it up!

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

papabear
0

96.1kg 💪