Mello är här igen...
Jag vet inte om det finns några gamla medlemmar här som kanske minns mig? :) Jag hängde här mycket för ca ett år sedan iallafall. Och, nu är jag här igen.
Förra gången så tappade jag ungefär 12 kg, och har nu gått upp 5 kg igen. Nu väger jag 74 kg. Så jag har inte gått upp allting… Men jag känner att min livsstil håller inte riktigt.
Men, jag har förändringar i mitt liv som faktiskt tvingar mig till rörelse. Jag har skaffat en hund, och hon kräver ju sin motion varje dag. Alltså kan jag inte slippa undan iallafall basmotionen varje dag. Sedan har jag fått mina andningsbesvär diagnostiserade som astma, och där läkaren påpekar ofta att det är viktigt för mig att ha bra kondition. Så här krävs en ordentlig ändring.
Jag ska gå ner ungefär 12 kg. Då väger jag 62 kg.
Nu har jag tagit mått, vägt mig och tagit bilder. Jag har även skrivit schema för träning osv och hur jag ska hinna allting. Jag har klarat detta tidigare, och det ska gå igen. Och nu ska det bli mer permanent så att jag håller kilona ur vägen.
Mina främsta fällor är allting med socker i och bröd. Så jag har bestämt mig för att hålla mig ifrån bröd helt i en månad, och försöka hålla mig ifrån socker i en månad. Men, det är okej om jag äter LITE en dag i veckan. Jag vet att för många förbud får mig snarare att tillslut sitta där med en sked och äta sockerkakssmet direkt ur bunken.
Om två veckor, så tänkte jag posta mina mått, och vad som har hänt. Det blir spännande. Jag är väldigt pepp!
Heja alla andra här också! Vi klarar det!