Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 371 ggr
genser
0

snabba svängningar

Hej! Jag vet att det är helt normalt att vikt fluktuerar, man har olika mycket mat "i systemet", olika mycket vatten bundet i kroppen (inte minst ägglossning och mens påverkar rejält om man är kvinna) och så. Hur mycket skiftar det från dag till dag för er? Jag börjar helt ärligt bli lite less… Under de första 6 månaderna på viktminskningen tappade jag mer eller mindre stadigt ca 2-3 kg i månaden, ofta enligt modellen "inget, ett kilo, inget, ett kilo" (dvs inget när det var äl och mens och så ett kilo veckorna däremellan). Men de senaste månaderna tycks inget hända. Jag går ner ett kilo, blir glad, och får sedan tillbaka det nästa dag. Har legat mellan 62 och 60 kg nu sedan slutet av november och kommer liksom inte vidare. Det är så drygt att först bli så glad över att se 60,1 på vågen bara för att två dagar senare se 61,1. De är så mycket större svängningar är jag är van, på veckor där jag tidigare varit stabil eller minskat! Min gräns för normalvikt enligt bmi är 60kg, så det är inte så att jag redan är normalviktig/smal/vältränad och därför bör ha svårt att gå ned, utan jag har fortfarande rätt mycket hull att ta av. Är det det här som är en platå? Eller "normala" fluktuationer som jag tidigare inte haft? Någon som har tips på hur jag kommer förbi det och kan börja minska igen?

[LadyK]
0

Sätter en tass då jag har samma problem. Tränar 4-5 gånger i veckan äter bra men ligger still på 60 +- 1 kg sen innan jul. Vill ha bort 5 kilo till helst innan sommaren. 😛