Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 623 ggr
[Älskamig]
0

Äta nyttigare.

Hej hej!
Jag är en tjej på snart 17 år, som flyttat hemifrån. Jag äter 'vanlig mat' men det blir mycket pasta och ris. Vad kan man ha till för att inte gå upp så mycket i vikt? Kan man äta vanligt men undvika socker?

[Majbot]
2

Undvik socker och byt ut hälften av pastan/riset/potatisen mot mycket grönsaker är mitt bästa tips.

[rumelle]
0

Prova att undvika allt som innehåller tillsatt socker i en månad. Då får du en bra överblick över vad som är nyttigt och vad som inte är det och kan lättare göra nyttiga val i framtiden. :)

[Älskamig]
0

Jag har godis&chipsförbud. :P Men blir lätt sockerberoende och då käkar jag istället läkerol… 
Gör mycket såser och så, med tanke påa tt jag inte äter kött.. :/

Sarah
0

Äter du bara sås istället för kött? Du måste ju ha en proteinkälla :) Istället för att bygga maten runt pasta och ris borde du bygga den runt baljväxter.

[Älskamig]
0

#4: Funderat på det , men tips på baljväxter?

Sarah
0

Bönor, linser och ärtor :) Googla runt lite så hittar du tusentals spännande saker. Allt från röror till grytor till biffar. På facebook finns en inspirereande grupp som heter "vad lagar du för veganmat idag?" Även om du inte är vegan så är det massor av goda recept i gruppen. Eller kolla på vegetariskt och vegan här inne på iFokus.