Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: bantningsmetoder-och-preparat
LĂ€st 1925 ggr
[lenniiis]
1

Ska gÄ ner i vikt

Hejsan! 🙂

Idag började jag med Nutriletts diet, dÀr jag ska Àta olika saker 6 gÄnger om dagen. Mina matvanor kommer se ut sÄ hÀr i 9 dagar:

Frukost
Choklad/jordgubbshake

MellanmÄl
Grönsaksbuljong

Lunch
Chokladbar (nÄgon annan smak ocksÄ, orkar inte kolla vad den heter)

MellanmÄl
Tomatbuljong

Middag
Nudelsoppa/pasta carbonara/tomatpasta

EfterrÀtt
Vanilj/chokladpudding

Shakearna jag dricker pĂ„ morgnarna Ă€r sjukt jĂ€vla Ă€ckliga. I alla fall jordgubbsshaken. Befarar att chokladen ocksĂ„ kommer vara Ă€cklig. Spydde nĂ€stan nĂ€r jag drack jordgubbshaken 😕 Chokladbaren var Ă€nnu Ă€ckligare, kunde verkligen inte Ă€ta upp den, klarade av hĂ€lften. Sjukt Ă€cklig. Buljongerna var dock jĂ€ttegoda! Antar att nudelsoppan ocksĂ„ kommer vara god dĂ„ det finns buljong dĂ€r i. Pasa Carbonara Ă€r ju alltid gott ocksĂ„.

Det kommer bli sÄ svÄrt att Àta chokladbaren. Den hade sÄ Àcklig konsistens, men vill man gÄ ner i vikt sÄ mÄste man pina sig lite

Startvikd: 72 kg
MÄlvikt: 60 kg (har hört att man gÄr ner 5 kg pÄ denna diet)
LĂ€ngd: 165 cm

Äter 700 kalorier om dagen tror jag. Var lugna, detta Ă€r ju bara i 9 dagar sĂ„ nĂ€sta tisdag kommer jag börja Ă€ta mat igen!

Skulle behöva lite peppning :( Hur ska jag göra för att fÄ ner chokladbarerna?

[rumelle]
12

Ät ordentlig mat istĂ€llet.

Fridaaaa
3

SĂ€ger samma som #1.
Tror inte det dÀr kommer fungera i lÀngden heller, risk att du gÄr upp nÀr du börjar Àta igen samt att jag tror inte det dÀr Àr bra för kroppen, inte ens i "bara" 9 dagar.

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

[lenniiis]
8

#1 och #2 antar att ni menar vÀl, men blev ganska stött av era korta och negativa svar. Bad om peppning. Jag ska ju enbart Àta detta i 9 dagar för att bryta mina gamla matvanor för att sedan börja Àta smÄ portioner (och förhoppningsvis bli mÀtt pÄ det).

Fridaaaa
4

#3 Detta Ă€r i vĂ€lmening, inget annat. För att hjĂ€lpa dig, inte för att vara negativa. Mitt var inte negativt menat i alla fall, utan enbart för att hjĂ€lpa dig, sĂ„ att du inte blir besviken sen om det inte fungerar samt att jag tyvĂ€rr inte tror att det Ă€r sĂ„ bra för kroppen heller, Ă€ven fast det Ă€r sĂ„ pass kort period. 
Jag hade nog satsat pĂ„ mindre portioner med en gĂ„ng och byta ut lite i taget för att komma i nya matvanor, men Ă€r bara ett tips som jag tror pĂ„ đŸ™‚

Men önskar dig all lycka!

[lenniiis]
0

#4 Jo, förstĂ„r att det Ă€r i vĂ€lmening men det Ă€r lite  för sent nu nĂ€r jag har bestĂ€llt hem nutrilett för över 300 kronor haha 😛 Kommer köra det hĂ€r i 9 dagar vad nĂ„gon Ă€n sĂ€ger. Har inte speciellt nyttiga matvanor nu heller och jag tror faktiskt inte att det kan bli sĂ€mre. Men tack för dina snĂ€lla ord!

Fridaaaa
0

#5 Finns inte Nutrilett pĂ„ Ö&B till exempel för bra priser? Eller det Ă€r kanske nĂ„got annat mĂ€rke?
Ja lycka till som sagt, och hoppas du lyckas đŸ™‚ Du fĂ„r gĂ€rna meddela sen hur det gĂ„r đŸ‘

[lenniiis]
1

#6 Det kanske det finns, men ajg bestĂ€llde i alla fall hem det via en hemsida och har redan börjat
 sÄÄ 😛 Det kan jag göra! :D Bara 8 dagar kvar nu ju, haha.

Liiniz
0

Jag klarade inte heller av shaken med jordgubbssmak, den enda jag klarade var choklad, körde endast shake i 3 veckor. Gick ner 9 kg, fortsÀtter att gÄ ner nu tvÄ veckor senare (ju mer maten trappas upp, ju mer trappas trÀningen upp). SÄ du behöver inte gÄ upp i vikt igen efter de dagarna trots att mÄnga verkar vara av den Äsikten, allt beror pÄ hur man vÀljer att ha sin kost och trÀningen efter dieten.

Lycka till, hoppas att det gĂ„r bra och att du fĂ„r det resultat du önskar!!😃

The good days are what counts!

SajtvÀrd pÄ Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

[lenniiis]
0

#8 Oj, gick du ner sĂ„ mycket? :D Vad kul! Tror nog inte att jag skulle orka hĂ„lla pĂ„ sĂ„ lĂ€nge
 Körde du superstrikt? Funderar pĂ„ att byta ut chokladbarerna mot knĂ€ckemackor
 De Ă€r sĂ„ Ă€ckliga.

Tack sÄ mycket :D :D

Liiniz
0

VĂ€gde 80,4 kg nĂ€r jag började. Jag körde helt strikt, va lite jobbigt de första tre kvĂ€llarna nĂ€r suget kickade in (drack dock bara 4 om dan, kĂ€nde inte riktigt att jag hann med mer). Försökte Ă€ta lite bars efter de tre veckorna men jag tycker verkligen inte om dem sĂ„ det blev en vanlig mĂ„ltid om dagen och resten shakes, nu trappar jag upp mat och trĂ€ning hela tiden. Ät det som du kan kĂ€nna dig nöjd med, hjĂ€lper dig att kunna hĂ„lla det i lĂ€ngden :-)

The good days are what counts!

SajtvÀrd pÄ Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

utanforboxen
1

Hej Leniiis.

Bra att du har tagit ett beslut!

HÀr kommer nÄgra tips frÄn mig.

(fungerar för mig i alla fall - 25 kg sen Sept -13)

Tallriksmodellen (livsmedelsverket. Enkelt men sant och bra)

Se till att 1/2 tallriken bestÄr av grönsaker som innehÄller vÀldigt lite kolhydrater. 1/4 Protein. (Kött, fÄgel, fisk, veg.alt)

1/4 Kolhydrater. (Potatis, pasta, ris m.m)

Tallriken Àr det som Àr innanför dekoren. Inget berg! Och bara 1 gÄng.

Ät mellanmĂ„l mellan mĂ„ltiderna. (grovtbröd, 1 frukt, kaffe)

Undvik Snabba kolhydrater. (Te.x Vitt bröd, kolla GI listor)

Försök hitta det som har lÄngsamma kolhydrater.

NÀr du ska Àta.

Sitt en liten stund innan du börjar Ă€ta, titta pĂ„ det du har pĂ„ tallriken och vĂ€rdera det som finns dĂ€r. (Är balansen rĂ€tt? Är det lagom mycket osv)

Innan du stoppar ngt i munnen fundera över varför du ska Àta just det.(HÀr har du ju ett bra motiv till varför du ska ta nutrilett. För att bryta mönster och gÄ ner i vikt.)

Lite tanke tips innan instoppning.

Äter jag detta för att trösta mig sjĂ€lv?

Äter jag detta bara för att det Ă€r gott?

Äter jag detta för att Ă€r bra för min kropp?

Är det en bra balans i det hĂ€r?

Har man tillsatt saker för att det ska se gott ut?

Jag tror att om man bara tÀnker lite innan man Àter sÄ kommer man att Àta mer rÀtt :)

Prova att smyga in Tallriksmodellen i din Nutrilett diet sÄ har du nÄgot bra att försÀtta med nÀr dieten Àr slut.

Lycka till och kÀmpa pÄ (Det Àr lÀttare att kÀmpa med ett starkt motiv)

Mvh En Knubbis som vill tÀnka pÄ vad han Àter.

Jenny 007
0

Hur gÄr det?

Pauliine
0

Kan du inte byta ut barerna och det som var Àckligt mot andra barer som Àr godare med samma antal kcal? Finns ju otroligt mÄnga barer pÄ marknaden.

Medarbetare pĂ„ trĂ€ning -Instagram: PaulineSvorono

[lenniiis]
0

#13 Jo, det kanske jag kan
 Har dock bytt ut det mot en banan istÀllet :) Det innehÄller ungefÀr lika mycket kcal!

#12 Inte sĂ„ jĂ€ttebra. Natt tre fick jag hjĂ€rtklappning (superlĂ€skigt) och dag 2 och 3 hade jag superhuvudvĂ€rk. Äter kanske 800 - 900 kalorier om dagen nu vilket ocksĂ„ Ă€r ganska lite. Men jag följer det inte slaviskt utan ser det mer som ett sĂ€tt att tĂ€nka pĂ„.

#11 Wow, duktigt! Jo, det Àr nog det absolut bÀsta sÀttet att leva pÄ egentligen. Tack för dina bra tips!! :)

#10 Vad duktig du Àr! Jag har inte gÄtt ner mycket, nÄgra hg kanske. Men jag tycker ÀndÄ att det syns pÄ magen. Att den har blivit plattare och sÄ! :)

zuperzero
0

Hoppas att det gĂ„r bra för dig! 

Jag undrar dock hur du ska Ă€ta efter dessa nio dagar? đŸ™‚

[lenniiis]
1

Tack! :) Vanlig mat - a la tallriksmodell :D

scirocco
0

Ja pulverdieter Àr svÄrt, problemet Àr att man gÄr upp ordentligt sÄ fort man slutar. Jo-jo bantningar Àr jobbiga, försök lÀgga om kosten sakta men sÀkert istÀllet. Kött, Àgg, och grönsaker funkar för mig, undvik kolhydrater som pesten.

Labolina_73
0

Lycka till i massor. :-)

MichelleLindh
0

Haha jag kommer ihÄg nÀr jag körde pÄ pulverdiet för kanske 3 Är sen. Jag var pÄ skitdÄligt humör i flera dagar och blÄbÀrs smaken var vÀrst, smakade som om dom hÀllt i en pÄse mjöl. Jag behövde inte ens gÄ pÄ diet men jag gjorde det i kanske 4 dagar och dÄ kan jag pinsamt nog erkÀnna att jag grÀt i duschen pÄ morgonen den fjÀrde dagen efter det fick jag nog ;)

/ Michelle 

Sjuttan
0

Har anvÀnt Nutrilettpulver till att byta ut vissa mÄl under dagen. Har bytt ut frukost o lunch och sedan Àtit en lÀtt middag - typ vitkÄlssallad o en bit kyckling. Det funkar utmÀrkt, MEN - mitt stora problem Àr sedan kvÀllstid. DÄ har jag behov att smÄÀta hela tiden. Helst nötter o mandlar av olika slag, söta frukter, druvor&pÀron gÀrna en ruta mörk choklad dÄ o dÄ (70%) och gÀrna annat sött o fett, blir vÀldigt pÄhittig dÄ! Har Àven provat 5-2, men tyckte jag var sÄ tuff sÄ jag blev grÄtfÀrdig pÄ kvÀllen. Har nÄgon förslag pÄ ÄtgÀrd? Har en frÄga till. I st för pulverpÄsar, borde man vÀl kunna koka en mÀttande dryck sjÀlv med samma lÄga nÀringsvÀrde??? Recept??? Aa.

"Jag Àr inte tillrÀckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[Devya]
0

Min rumskompis gick pÄ en sÄdan diet och det fungerade inte alls. Jag sa ocksÄ Ät henne att försök hellre Àta normalt men hon skulle bestÀmt försöka. Resultatet? DÄ hon slutade med den hÀr dieten efter nÄgon mÄnad sÄ gick hon upp alla de kg hon hade gÄtt ner. Nu Àter hon normal mat istÀllet och försöker gÄ ner i vikt pÄ det viset. SÄ jag skulle iallafall inte rekommendera sÄdana dÀr dieter. Det verkar vara slöseri med tid och pengar tyvÀrr. =/

Marshmello
1

Hoppas att du kÀnner att du hittar nÄgonting som fungerar för dig. :)

Jag har tĂ€nkt mycket pĂ„ det hĂ€r med pulverdieter, det Ă€r lite konstigt egentligen. Förut sĂ„ tĂ€nkte jag ocksĂ„ att det var ett bra sĂ€tt att gĂ„ ner i vikt pĂ„, men
 det Ă€r ju inte sĂ„ att pulverdryckerna innehĂ„ller nĂ„got som man gĂ„r ner i vikt av. SĂ„, man kan ju lika gĂ€rna komponera egna rĂ€tter (förslagsvis med mycket grönsaker), och Ă€ndĂ„ hĂ„lla sig vid samma kcal per dags som pulverdieter, MEN Ă€ta nĂ„got som inte smakar papper, och dessutom blir det hundra gĂ„nger billigare.

Jag tror att jag iallafall förut förknippade pulver med = jag kommer gÄ ner i vikt. Och varför gÄr man ner i vikt dÄ? Jo för att man hamnar pÄ minus. Vilket man ju kan göra med all mat man Àter.

Oj, nu blev det lÄngt och svamligt. Men jag har tÀnkt pÄ det dÀr ett tag nu, och kom pÄ hur konstigt det Àr egentligen.

Sjuttan
0

Det kvittar nog vilken metod man anvÀnder - om man inte passar sig efterÄt - dÄ gÄr man sjÀlvklart upp igen. För mig passar den metod jag beskrev MEN har problem kvÀllstid. Har nÄgon förslag pÄ hur man hindrar hungern dÄ eller vad man kan Àta som inte ger sÄ mycket nÀring? Aa.

"Jag Àr inte tillrÀckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

MichelleLindh
0

Min mamma gick pĂ„ cambridge dieten eller vad den heter och hon gick ner 36 kilo pĂ„ typ 4 mĂ„nader men gick upp nĂ€stan allt igen nĂ€r hson slutade. Den dieten dricker man ocksĂ„ bara shakes. BĂ€st Ă€r ju att Ă€ta vanlig mat och trĂ€na. Jag har alltid Ă€tit vad jag kĂ€nt för och pĂ„ helgerna sĂ„ blir det ofta typ nĂ„t onyttigt och jag har dĂ„ aldrig blivit tjock pga det. :) Är nog bra att inte tĂ€nka FÖR mycket pĂ„ maten heller. Jag brukade tĂ€nka jĂ€ttemycket pĂ„ vad jag skulle Ă€ta och hur mĂ„nga kalorier osv och det blir jobbigt i slutĂ€ndan nĂ€r man konstant tĂ€nker sĂ„ . :)

/ Michelle 

+85
3

Gu vad trött man blir pÄ alla kommentarer dÀr folk predikar i hur man ska Àta o int eoch helt lÀmnar Àmnet och kör sitt eget race. Visst kan jag skriva en lÄng lista pÄ vad man bör Àta(jag har lÀst nÀringslÀra) men sitter ÀndÄ med övervikt. sÄ nu kan vi ju hÄlla oss till Àmnet och frÄgorna som stÀllts. (Jag har sjÀlv nyss börjat med nutrilett).

Det spelar ingen roll i hur ni gÄr ner i vikt vare sig det Àr soppar eller sund kost om ni gÄr tillbaka till att Àta sÄnt ni gjorde innan. det var ju dÀrför ni hamnade med överviktsproblem.

nu till frĂ„gan  ( drick mycket vĂ€tska till barerna, barerna har en förmĂ„ga att fastna i svalget tycker jag, med smaksatt vĂ€tska gĂ„r de fort ner o smaken gĂ„r att undvikas lite.

Lycka till för oss!!

akalered
1

Jag skulle nog ocksÄ rek att Àta ordentligt, men ÀndÄ rÀtt. Sen Àr det sÄ individuellt med vad man kan stoppa i sig för att inte gÄ upp i vikt. MÄnga kan ju Àta i princip vad som helst utan att pÄverkas av det nÄgot speciellt, medan andra skjuter i taket nÀr det kommer till vikten. Jag Àr en sÄn som enkelt gÄr upp i vikt.

Jag har dock tagit mig i kragen nu. RĂ€knar hur mĂ„nga kcal pĂ„ gymmet jag blir av med, men rĂ€knar inte  nĂ€r det gĂ€ller maten.. det blir som mĂ„nga andra sĂ€ger, jobbigt i lĂ€ngden. Man vet ju pĂ„ ett ungefĂ€r vad som Ă€r nyttigt och vad som Ă€r onyttigt, sĂ„ dĂ„ Ă€r det bara försöka hĂ„lla sig borta frĂ„n det onyttiga. Och motionera sĂ„ gott man kan. Viktminskningen fĂ„r och ska ta tid, sĂ„ kroppen hĂ€nger med :)

Facie
0

TyvĂ€rr tror jag att denna diet bara kommer fĂ„ dig att tappa kilon i vĂ€tska och inte fett. Du kommer sĂ€tta din kropp i svĂ€ltlĂ€ge och sen nĂ€r du börjar Ă€ta normalt igen kommer din kropp ta upp sĂ„ mycket den bara orkar, Ă€ven de Ă€mnena du inte vill att den ska ta upp. Att sluta Ă€ta sĂ„hĂ€r kan lĂ€tt gĂ„ till överdrift och risken finns att man försöker minska och minska kalorierna tills man knappt Ă€ter nĂ„gonting. 

Dock kan man fasta för att rena kroppen men inte för att gĂ„ ner i vikt, det funkar inte! 
Det Àr bÀttre om du Àter nyttigt och trÀnar, de Àr de Ànda som funkar och dÄ kommer du ocksÄ bli pigg, glad och mÄ jÀttebra istÀllet för att gÄ runt och vara hungig och irriterad.

Pretty wise //