Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: träning
Läst 9604 ggr
Wisteria
12

Viktnedgång = slapp hud?

Ni som gått ner 20 kg och mer, hur har det blivit med slapp hud? Promenader, situps och liknande träning, hjälper det någonting? Med promenader och jogging lär ju rumpan hållas i trim iallafall, men mage, lår och armar - hur tränar man bäst dessa för att slippa slapp hud och vad är bästa sättet för att få upp musklerna? Har sällan tillgång til gym så kom gärna med tips på saker man kan göra hemma.

Boove88
0

Som jag har hört, så är svaret inte så kul.. Långsam viktnedgång, så huden hinner med. Kan ha fel, men det e vad jag har hört. Mvh

Hellre mysig o härlig än tunn o eländig!

Zadeira
2

Hur man än vänder och vrider på det så med sån övervikt så kommer huden alltid vara lite slapp om man inte opererar sig. Men den goda nyheten är att ju yngre du är och desto mer du tränar så kommer huden lättare att anpassa sig och dra ihop sig. Tyvärr kan det ta upp till ett par år innan huden återanpassat sig så pass som den kan göra själv, och därför vet man inte fören efter minst ett år med sin nya målvikt hur huden kommer att vara.

Jag gick ner 55 kilo på 13 månader och är förvånad över att min hud hängt med så bra. Visst är den slapp och jag kan vrkligen greppa tag om den och hålla ut den, och böjer jag mig fram blir det en hängande påse, men på det stora hela har min hud hängt med otroligt mycket bättre än jag trodde.

Karmatarerskanise
0

#1 Det stämmer inte vid stora viktnedgångar. Sedan blir det svårare och svårare ju äldre man bli för huden att hänga med.

Jag gick ner 35kg på ca ett år, och min hud är slapp på sina ställen. Fast egentligen har nog huden hängt med ganska bra jämfört med andra.

Wisteria
0

Jag är 18, så förhoppningsvis blir det inte allt för slappt. Visst räknar jag med att jag aldrig kommer ha värsta tvättbrädan, men finns det sätt att undvika överflödig hud så är jag villig att testa.

Zadeira, vilken resa! Starkt jobbat! Likaså Hera, vad duktiga ni är!

Karmatarerskanise
0

Tack Wisteria :)

Träning råder det delade meningar om. En del hävdar att träningen påverkar hudens förmåga att dra ihop sig, andra säger att det inte spelarnågon roll alls.

Jag tror på det senare, men att bra kost och träning ju får oss att må bättre, och mår vi bra fungerar våra kroppar bättre, kanske då också huden? :)

[Panama]
0

Har ni lösare hud i ansiktet oxå? Jag har de senaste månaderna gått ner väldigt snabbt pga mediciner .. Huden har inte riktigt hängt med..

Karmatarerskanise
0

Nej ansiktet har jag inte märkt av.