Tabletter man går ner i vikt av?
Som rubriken lyder, någon som har tips på tabletter man går ned i vikt av?
Inte som inte riskerar hälsan och sådana piller diskuteras inte här.
Övervikt är väl också en risk för hälsan? Det är därför jag tänkte på tabletter
Varför ta en omväg, lägg om kost motionera mer och då om du inte går ner i vikt så kanske det är dax att utesluta/uppdaga någon eventuell sjukdom som gör att du inte går ner i vikt. Käkar du piller så blir det bara "jojjobantning" + ej hälsosamt
Det finns många piller som sägs öka förbränningen vilket leder till att man går ner i vikt (säger de iaf), fitnessguru har både natt och dagpiller.
Jag åt gymgrossistens fatburner ett tag när jag tränade ganska intensivt, vet inte riktigt om de var pillrerna gjorde så stor effekt egentligen.
Pillrerna innehåller ju egentligen inget "mirakulöst" utan snarare chili, grönt-te och ingefäraextrakt.
Gå in och läs lite om dem på fitnessgurus hemsida och kolla vad du tycker själv, kan ej garantera att de är bra/dåliga :)
Pretty wise //
2 Piller är aldrig bättre.
Ändra om kosten och rör på dig. Så når du ett hälsosammare liv.
3- Jag har försökt med kost och motion men inte gett någon effekt, inte ens när jag promenerade 1-2 timmar om dagen och åt 700-800 kcal om dagen, inte ens då gick jag ned.
Finns inga mirakelpiller som gör att man går ner i vikt.
Och det är sällan bra för hälsan med de piller de försöker lurar i folk ska få en att gå ner i vikt.
#6 Att äta så lite är inte bra. Sedan beror det på vad man äter, hur mycket man äter osv. Så ge inte upp. Men som sagt, mirakelpiller finns det inte för viktminskning och inget du bör satsa på att äta heller.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om jag ska vara ärlig så är det inte pågrund av hälsan jag vill gå ner i vikt, det är mer att jag ska bli snyggare och att killar ska attraheras av mig, jag har börjat förstå att om jag inte går ner kommer jag aldrig få en pojkvän. Det är mycket pågrund av att andra ska tycka bättre om mig, men för att jag ska trivas med mig själv med.
#8 Men såna tabletter är inte bra för hälsan samt inget som hjälper heller. Slöseri på pengar.
Och killar vill ha tjejer i alla former. Allting ligger i betraktarens ögon. Om en kille går huvudsak på ens utseende är han inget att ha anser jag. Samma med kompisar och så: Kan de inte acceptera en för den man är, så är de inga äkta vänner. Min åsikt.
Om du inte gick ned på den svältdieten borde du kolla upp dig hos läkare.
Men vikten avgör inte huruvida man har pojkvän eller inte. Det är personligheten.
9- Det stämmer att vissa killar gillar tjejer med former, mer kurviga. Jag är kurvig i grund och botten men jag har ju mer än kurvor.
Jag är inte pinnigt byggd heller men mycket smalare skulle jag kunna vara , när folk säger kraftig benstomme känner jag bara '' benstommen dallrar inte''
10 - Jag svälte mig inte, jag åt bara väldigt lite. Jag åt vanlig mat och vanlig frukost men mindre än man ska äta egentligen.,
11 äter man så få kalorier svälter man sig. Oavsett vad man äter.
Hur lång är du och vad väger du? Och hur gammal är du?
Mitt tips är att gå till gymgrossisten om du har en sådan butik i närheten och höra med dom, och sedan kombinera de piller du får med träning och bra mat! :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#11 Fast det var inte det jag skrev om du läser igen vad jag skrev 😉 Ang det med former
14 - Jag vet, men det är svårt ta till sig när jag bara bemött motsatsen, känns som de flesta bryr sig om utseendet ganska mycket. Jag blev ju kär i en kille och fick en pojkvän, men sen gick ju det åt helvete som med allt annat så..
15 Att ett förhållande tar slut beror inte på storlek.
12 - Jag är 16,5 år ungefär, fyller 17 i höst. Jag är runt hela 184 cm lång så jag är väldigt lång, vikten är känslig men jag väger för mycket.
17 Du är lång och ska inte jämföra din vikt med de som är medellånga.
Vad är din bmi?
Hey! Skärp dig nu :D jag är 162 cm lång och väger dryga 70kg, är inte jätteattrakttiv till det yttre MEN många killar skiter i det. De attraheras av min energi och att jag är så utåtriktad. Om du slutar oroa dig över allt och ser det positiva i saker, tränar ett par gånger i veckan och försöker gilla det du ser i spegeln så kommer killarna springa efter dig ;) ställ dig i spegeln i underkläder och granska dig själv och sen skriver du upp allt som du gillar med din kropp. Viktigt dock är att du gör detta en dag när du är glad. Annars kan det bli så fel. Tack för mig och lycka till med boysen :D
18- Jag har 28,2 i BMI enligt senaste undersökningen.
19- Jag har ingenting istället för skönhet
Jag tror du behöver ändra din syn på hela grejen med viktminsking, du måste hitta en sund livsstil som du kan leva efter längre perioder. Du borde fokusera på att försöka må bra och få upp ditt självförtoende istället för att fokusera på vad vågen säger!
Pretty wise //
#20 Man ska inte stirra sig blind på BMI, det är enbart riktlinjer och de stämmer inte alltid.
#21 Det tror jag inte på. Jag tror du behöver bygga upp din självkänsla och ditt självförtroende.
23- Det är jag medveten om men jag har inga direkta muskler
#24 Nej men kroppsformer kan skilja ändå. Så man behöver inte vara överviktig eller så bara för att bmi säger det. Två personer som är otränade, som är lika långa, väger lika mycket kan ha helt skilda kroppsformer.
Tror du måste börja med ditt självförtroende. Första att man är lika mycket värd oavsett vikt. Sedan satsa på bra kost och träning.
Tex ta bort allt socker.
Din kropp växer fortfarande och gör det flera år till.
Hej tjejen. Jag förstår dig precis. Just den känslan att tycka sig vara för tjock - gör att man tror att man inte kan vara älskad! För min mamma var det så hela livet. Hon var tjock o olycklig och min far hånade henne - hon KÄNDE sig tjockare o BLEV därför tjockare och tjockare hela tiden! Men visst försökte hon banta - hela tiden men inget hjälpte. Hon tänkte bara hur tjock hon var. När jag senare har gått många olika kurser i personlig utveckling har jag fått lära mig att tankarna styr vårt liv. Tänker jag hela tiden att jag är tjock - så förblir jag tjock! Tänker jag att jag är himla duktig på att laga mat, så blir jag bara ännu duktigare på matlagning o.s.v. Det är ett sätt att programmera hjärnan. MEN då hjälper det tyvärr inte att jag tänka "jag är inte tjock"! Därför att hjärnan uppfattar ej ordet inte. Däremot om man tänker "jag är smal o fin"! Metoden kallas att affirmera och man behöver gå in intensivt i den mentala träningen - helst bör man ha någon till hjälp om man inte har gjort detta tidigare och man behöver vara uthållig. Man kan affirmera om vad som helst men man får aldrig affirmera om någon annan än sig själv. För din del skulle du kunna använda uttrycket " jag är smal och fin!" Börja med att skriva ner den här meningen på ett papper 10 - 20 gånger. Några timmar senare tar du fram lappen (kanske ur fickan) och läser noga o grundligt varje ord som står där. Upprepa detta om ytterligare några timmar - fortsätt så under dagen och även en sista gång innan du somnar på kvällen. Gör dessa övningar dagligen under åtminstone några veckor. Du skriver din lapp varje morgon o läser den många gånger under dagen. Föreställ dig också att du faktiskt ÄR smal o fin redan nu! Viktigt är också att du på allvar försöker tycka om dig själv, i början kanske åtminstone känna ömhet! Jag hoppas att det framgår av min text någorlunda hur detta funkar. Genom att övertyga sig om ett faktum kan man göra det till verklighet. Tabletter för viktminskning innehåller delvis narkotiska preparat och kan enbart fås på läkarrecept och jag tror knappast att de förekommer längre. De användes bara i sällsynta fall och var inte lätt att få någon doktor att skriva ut. Jav vet att man var mycket restriktiv. Mental träning som jag beskrivit här kan du använda precis när du själv vill och ger inga gifter till kroppen. Är övertygad om att du är en fin o smart tjej som klarar denna träning. Men om du hittar någon som kan hjälpa dig är det en fördel. Allra varmaste LYCKA TILL! Kram! Aa.
"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.
Måste få säga att det var ett mycket uppmuntrande och klokt svar du fick från #27.
Affirmationer kan vara ett väldigt bra hjälpmedel i att stärka sin självkänsla. Även om vi kan ha vissa anlag för övervikt så sitter det mesta i hjärnan.
Efter ett års långa dagliga promenader med min hund, visade sig vikten till slut stanna på den jag har nu, som är perfekt för min längd. Så promenader är också mycket mycket bra, gärna raska sådana med intervaller av lugnare gång, om vartannat. Till på köpet så hjälper det till att "avgifta sig".
Önskar dig lycka till tjejen, det här fixar du. Ha ej för bråttom med viktminskningen, för då kan man lätt tappa hoppet!
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*