Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 1089 ggr
Facie
0

Springa på löpband?

Hur effektivt är det egentligen att springa på löpband jämfört med att springa ute? Det känns ju tusen gånger jobbigare att springa ute tycker jag. 

Sprang ca 4 km på bandet idag i ganska hög fart och jag är ganska säker på att jag inte skulle kunna hålla den takten ute. Känns som att löpbandet hjälper till för mycket.

Vad tror ni?

Pretty wise //

[Majbot]
0

Om man inte ändrar lutningen så är det 'lättare' generellt att springa på löpband. Sluttningar varierar hela tiden när man springer ute i regel.

Facie
0

Det är så alltså.. Vad skönt! Jag brukar höja och sänka lutningen utefter hur mycket jag orkar.

Pretty wise //

Niiinah92
2

Jag tycker tvärt om, lättare att springa ute, då orkar jag hålla på mycket längre både när det kommer till det rent mentala och fysiska. Kan springa 1½ timme på cykelvägarna här runt men pallar kanske bara 20 minuter på löpbandet sen är jag så uttråkad att jag inte vill fortsätta mer, svårt att se att jag skulle palla 1½ timme.

Facie
1

Men då handlar de nog mest om att du tycker det är tråkigt att springa på band kanske inte att du tycker det är fysiskt jobbigare. 
Jag tycker de är skönare att springa på bandet, alltid lagom temperatur och man kan kolla på serier samtidigt vilket får en att glömma av tiden lite. Men förr sprang jag alltid ute, men då var jag väldigt vältränad också :)

Pretty wise //