Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1017 ggr
Giantelvis
0

Jag behöver hjälp!

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till längre. Jag är inte väldigt överviktig men jag väger ändå för mycket för mitt eget bästa. 70 kg och jag borde väga runt 55 kg. Hur blir jag av med det? Jag tränar 6 dagar i veckan på gym och äter nyttig mat alla dagar förutom lördagar då jag unnar mig något gott. Jag äter skräpmat högst en gång i månaden (vilket är bra för en student tycker jag) och äter aldrig halvfabrikat hemma. Jag har inte gått ner ett enda kilo under tiden jag har levt så här. Inte en enda centimeter har försvunnit. Vad gör jag för fel? Är det nödvändigt att gå på en namngiven diet så som LCHF eller dylikt? Snälla hjälp en besviken 18-åring…

Karmatarerskanise
0

Vad äter du en typisk dag? Hur länge har du hålla på?

Loj
0

Hade jag varit som du hade jag lagt in vad jag äter under en normal vecka på typ matdagboken där du kan räkna ut antalet kalorier du äter under dagen. Jämför sen det med vad du bör ligga på för kaloriintag för att gå ner. Även detta kan du räkna ut på matdagboken. Väg allt så att du får så exakt mängd som möjligt. Det kan ju vara så att du äter lite för stora portioner.

Ary
0

Får jag fråga hur lång du är?

Giantelvis
0

Jag är 163cm lång :) Jag gillar inte att tänka kalorier eftersom det förstör själva grejen med att leva. En normal dag ser ut så här: Frukost: havregrynsgröt liten portion Lunch: vad som än bjuds i skolan. Lägger upp mat enligt tallriksmodellen fast med lite mer sallad än potatis eller ris eller vad som nu bjuds Mellanmål(bara långa skoldagar): en frukt. Oftast ett äpple. Middag: något enkelt med mycket sallad(älskar sallad :D)

Fridaaaa
0

#4 Du behöver äta mer än det tror jag, låter för lite.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Giantelvis
0

Kan det vara att jag äter för lite?

Fridaaaa
0

#6 Inte omöjligt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fialialej
0

Se överträningen också. Att man är på gymmet betyder inte att man föbränner nånting. :)

"På natten är alla katter svarta"

akalered
0

Är du på gymmet och är aktiv så lär du förbränna, så är det bara. Dock kan det ju också vara så att du bygger mycket muskler om du styrketränar, och dom väger mer än fett. Därav kanske du inte ser så mycket på vågen. Kanske bättre att använda måttband för att se skillnader, och inte stirra på vågen? :)

Giantelvis
0

Väger mig sällan. Brukar använda måttbandet för att det visar bättre om jag blivit smalare. Nu har jag börjat äta lite mer. Nu äter jag lite större grötportion på morgonen, tar åt mig lite mer "vanlig" mat i skolan och äter lite mindre sallad och lite mer vad jag nu äter till… Kan tillägga att jag är fuskvegeterian och äter då inte djur jag kan tänka mig att kela med. Med andra ord äter jag bara kalkon, fisk och ibland kyckling :)